JAG OCH MINA TIMMAR

Jag ligger kvar i sängen, under täcket och jag är inte sjuk.

Hugo njuter också av sovmorgon.

Klockan visar 08.23 och jag har inte bråttom någonstans, jag har en hel dag framför mig, när jag får välja vad jag vill göra.
Det är för att jag blev tvungen att ta ut en utjämningsdag idag, ja, jag skriver tvungen, för det kom lite hastigt på.
Vi dagmammor skriver upp våra tider på en vanlig månads lista, men även på en tio-veckors lista. Får vi övertid på de tio veckorna så skall dagarna tas ut så fort som möjligt (när det finns plats vid reservdagiset för våra dagbarn).



Jag får inte så ofta övertid, men det händer sig. Så jag var inte riktigt beredd (hade inte räknat och kollat upp ordentligt) när jag insåg i måndags att jag hade 8h och 40 min på plus. Min arbetsledare beslöt att jag skulle ta ut det nu direkt på fredag.

Så nu är jag här och är ledig, helt skönt, men känns även konstigt eftersom det inte var inplanerat.


DAGENS PROGRAM
Jag har inbokad massage till kl.12.20 och därefter far Jan och jag på en sen lunch, bara han och jag.

Innan dess skall Hugo och jag ta en lång, skön morgonpromenad....och sen stå läääänge i den varma duschen (Hugo får dock vänta tills kvällens bastubad, ute vid villan).



Jag skall äta morgonmål och njuta av min morgonandakt i lugn och ro.

Jag tror att jag skall ta en sväng till loppis och om jag inte hittar ett par nya byxor där så får jag ta en sväng in till någon butik.

Kanske hinner jag sjunka ner i en bra bok, eller se en bra film (om inte förr så ikväll).


Denna bok köpte jag på Kyrkhelgen, senaste helg. Jag har hört så mycket positivt, ja bara positivt om denna bok.
Och den följer mitt motto, "vila först, handla sen"...inte tvärtemot.
Jag har kommit en bit på den och den är så bra.


Och denna film köpte jag även på Kyrkhelgen. Denna kristnafilm fanns att se på kvinnoweekenden ifjol, på nattbion. Jag orkade dock inte med någon nattbio, men de som såg den sa att den är så stark, så otrolig gripande och bra.
Så nu har jag köpt den...och vill du låna den så är det bara att säga till....och samma gäller boken så klart.
Och tro det eller ej, när jag kollade nu så finns WAR ROOM t.o.m på Netflix......bra gjort Netflix.





Och hela dagen vill jag fylla mig med härlig lovsång. (Här nedan kommer ett litet, kort smakprov...lyckades tyvärr inte hitta hela denna härliga lovsång .)

Gå in på Spotify så hittar du hela låten (man kan säkert dela via Spotify också, men så långt har jag inte kommit ännu😉).



Matilda åker iväg kl.18 på "Rippiweekend" (skriftskolweekend) och vi (Jan, jag och Hugo) åker ut till villan.





VAD JAG INTE SKALL GÖRA
Jag kommer inte att storstäda......

Jag skall inte städa.

......inte heller storhandla

Och jag skall inte storhandla.
Denna bild ovan skickade jag åt Jan in i veckan när han efter att han skickat bilder från Venedig på vackra platser och god mat, undrade vad jag gör. Jag handlar och det är sååååå rooooligt.

När Jan är på arbetsresa brukar vi skicka sådana här talande bilder till varann, om vad vi gör, mitt i livet😉.



.....och jag kommer inte heller att göra något annat stort denna lediga dag.

För det är det lilla som är det stora, att få finnas till på denna jord, att få vara i så gott skick att jag kan stiga upp ur sängen på morgonen och själv få välja vad jag gör med min tid under några timmar.....det är stort och en gåva att ta vara på.




VAD VÄLJER DU ATT GÖRA, OM DU PLÖTSLIGT FÅR EN LEDIG DAG?



Två dagmammors fötter som disskuterade och slappade i gungan under skolningsdagen i sommar.


En ny dag är alltid en ny möjlighet. VI HAR FÅTT LIVET SOM GÅVA AV GUD, VAD VI GÖR MED LIVET ÄR VÅR GÅVA TILL HONOM.


Selma njuter också, det godaste och saftigaste finns på en högre höjd.

MITT HJÄRTA ÄR FRIMODIGT, GUD, MITT HJÄRTA ÄR FRIMODIGT, JAG VILL SJUNGA OCH LOVPRISA (Psaltaren 57:8).

JESUS TALADE ÅTER TILL DEM OCH SADE:"JAG ÄR VÄRLDENS LJUS. DEN SOM FÖLJER MIG SKALL INTE VANDRA I MÖRKRET UTAN HA LIVETS LJUS".




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023