DE SMÅ SAKERNA I LIVET

Det är ju oftast de små sakerna i livet, som ger oss den största glädjen.

Vad gör dig extra glad och tacksam?


ÖVERRASKNINGAR.
Trevliga överraskningar är nog något som värmer hjärtat...eller magen...smile.
Min älskade man kom hem med en ny god mjölkfri havregurt (som youghurt)....till mig.


Oatlys nya produkt...mums för oss mjölkallergiker.


Och en ny mjölkfri choklad....till mig.

Mjölkfri och supergod.


Och här kommer flera överraskningar....
Goda vänner tog oss med på en utflyktsdag, i ett otroligt vackert höstväder.



Det blev picknik mitt ute i "ingenstans".



Barnen fick hoppa i "kutterspån".

LEVA LIVET........

......NU SKALL JAG LEVA LIVET:


Det var en skön, häftig, solig och annorlunda lördag....TACK kära vänner.



Glädje och stor tacksamhet upplevde jag/vi över ett ämbar plockade, rensade lingon, som mamma och pappa kom in med en kväll i september.

Jag är ingen bärplockare.
Jag tycker att det är tråkigt och jag går hela tiden in med huvudet i en massa spindelnät.....jag är faktiskt livrädd, får panik om jag får en stor spindel på mig.
Det är inte bara en gång som jag hällt ut det lilla jag lyckats plocka (typ till en blåbärs paj) på det sättet.

Men jag jobbar på att bota min fobi,


Dessutom, så går jag hela tiden, och lyssnar efter den stora farliga björnen, som vill äta upp, just mig.

Och min rygg, den håller inte för att gå krokig.

Så gissa om glädjen är stor, när mor och far som är nästan 80 år, kommer in med nyplockade och dessutom rensade lingon till sin 43-åriga dotter.....det är kärlek.

Det blev till nykokt lingonsylt, som lär räcka hela året.



Och det blev till god fluffig vispgröt.

 
Vispgröt...mums.



DJURGLÄDJE.
Våra små djur,ger oss sådan glädje varje dag.
Hugo, Konrad och Selma börjar bli riktigt goda vänner...efter mycket träning.

Hugo hjälper till att äta.


Kaninerna njuter av varandras sällskap och att få springa fritt ute på gräsmattan.
Där får de vara ute tillsammans med oss och vi får gosa med dem, nu som då......vilket inte skulle bli lika ofta och naturligt, ifall de bara satt inne.



Hugo, ser sin chans, när utklädningslådan kommer fram......och glädjen är stor när han får leka med min brudslöja,
Det är ett nöje, att få sitta och se på hur han anstaltar och jobbar.



Det ger oss glädje att få vara med på valpkurs......där uppstår många roliga, oplanerade situationer.




Och att få umgås och träna med sin valp....det är så kul.



DAGBARNENS SMÅ GLÄDJEÄMNEN.
När vi hittar en vanlig mask i gräsmattan, och vi följer den med ögonen tills den försvunnit djupt ner i marken.....då är glädjen stor, i de små ögonen.


Eller när vi gör en vattenrutchkana (vi häller vatten på rutchkanan och åker med regnkläder på, rutchkanan skarvar vi i, med en gammal plastmatta).

Släng inte era gamla plastmattor....man kan ha hur kul som helst med dem.




Glädjen är stor när vi blåser såpbubblor i vattenburken. Bubblorna lägger sig som långa skojiga maskar.



Lika roligt är det, den första frostmorgonen, då vattnet fått en is skorpa....som kraschas med alla krafter och sätt.

Kul med is.....och att rädda leksaker.


GLÄDJEN I NATUREN.
Om jag är på dåligt humör, då mår jag alltid bäst av att vara utomhus.
Om jag är extra glad, då vill jag gå ut.
Det är väl för att naturen är så vacker och så stor, full av plats och liv.
Och som min man brukar säga, när han är ute i naturen, då känns Gud så NÄRA.


Vilken härlig känsla det är, när jag får en färgsprakande himmel, på bild.
Nu syns det ju inte så bra, för jag använder mig av en vanlig telefonkamera...men himlen lyste helt otroligt fint, i rött, gult, oranget och i lila.






Naturen gör så vackra mönster......här får vi ett bra exempel på den största och bästa designern någonsin...Gud själv, han som skapat allt och alla.
Brunnslocket har fått ett jätte fint mönster.


Att ännu i slutet av oktober få njuta av färgsprakande blommor,(som tål lite frost) det är helt fantastiskt,
Jag kör med samma sorts blommor som jag inledde våren med...violer(tror jag att det är).

Violer och stormlykta, en bra höstkombination.



Tacksamheten är stor, över våra vackra skogar, där vi får promenera och njuta.
Här en bild ifrån höstlovet, när vi är på väg till Lostenen.



SMÅ KÄRLEKSBEVIS.
När vi får eller ger varann, en kram, en puss eller kärleksfulla ord....då växer vi.

Vår Hugo delar alltid ut många pussar, morgon. middag och kväll. 

Husvagnsliv.



Jag känner sådan glädje och tacksamhet över min man.
Kärleken svämmar över när jag ser honom sitta där ute i solen, medan han vaktar fisken på grillen. Mer än så behövs inte....det är det som är kärlek.




Eller när min finurlige make serverar mig ett glatt ansikte till mat..... jag kan intyga att det var gott.



Och glädjen är stor, över att "få" lovsjunga vår Herre, vår Jesus.... tillsammans med trossyskon...den känslan är helt underbar.

Bilden är ifrån Kyrkhelgen i Karleby...här njuter vi av Mrs Bighill Singers.


Ordspråksboken 27:9
Olja och rökelse gör hjärtat glatt, vänskapens sötma ger själen kraft.

Romarbrevet 1:20
Ty alltsedan världens skapelse har hans (Guds) osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomlighet, kunnat uppfattas i hans verk och varit synliga.

Lukasevangeliet 6:44-45
Varje träd känns igen på sin frukt. Man plockar inte druvor på törnbuskar. En god människa bär fram det som är gott ur sitt hjärtas goda förråd, och en ond människa bär fram det som är ont ur sitt onda förråd. hennes mun säger vad hjärtat är fullt av.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023