HUMLEBO

Vissa dagar får man uppleva mera av Guds fina skapelse. 
Man får se hur minsta lilla detalj är genomtänkt och välplanerad. Inte av "någon" utan av Skaparen själv.


I dag under en presenning hade denna humlefamilj sin boning.


När jag drog bort den stora presenning ovetandes om att de bodde där under söndrade jag deras bo. De började jobba med en väldig fart. 
Jag trodde att de flyttade ut men nej de började med värsta renoveringen.
Efter ca två timmar hade de lappat ihop sitt bo.


Dessa humlor såg ovanliga ut, väldigt svarta med bara lite gult där bak.



På hemvägen i kväll efter jobbet kom denna vackra skalbagge promenerande över vägen.



TACK GUD FÖR DIN FINA SKAPELSE, LÅT OSS ALLTID VARA TACKSAMMA OCH VAKSAMMA.

Det är så sant som vi sjunger i barnsången: "BARA DEN SOM VANDRAR NÄRA MARKEN KAN SE DINA UNDER GUD".

PS. Och nu somnar vi vid villan ikväll.

JAG VILL TACKA HERREN AV HELA MIT HJÄRTA, JAG VILL FÖRKUNNA ALLA DINA UNDER. JAG VILL GLÄDJA MIG OCH JUBLA I DIG, JAG VILL LOVSJUNGA DITT NAMN, DU DEN HÖGSTE (Psaltaren 9:2-3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023