FIRAT MIN FÖDELSEDAG

Morgonen började med att Jan stekte våfflor och jag fick den sämre uppgiften att hitta blåbär i skogen.


Jag hittade inte många, men myror hittade Hugo och jag alldeles för mycket av. De kröp in i mina skor och upp på mina ben och Hugos tassar var fulla av dem.
Blåbärskoppen flög och då precis kom Jan 👍.


Jag har sagt det förrut, jag är ingen bra bärplockare. Och nu fick jag bevis på det igen.


Jan plockade upp de utflugna bären och plockade lite till.


Vi fick knappt en deciliter, men det räckte gott och väl.
Och våfflorna var riktigt goda.


Med två våfflor i magen satte vi sen den stora campingmattan på plats, den som vi haft bort efter senaste regn.


Hugo fick jag lyfta från sin sköna matta, för själv rörde han sig inte ur fläcken 😉och genast plastmattan kommit på plats lade han sig ner igen.



Det här är vårt (svärföräldrarnas) sommarparadis.


Sen satte vi oss ner i varsin solstol och njöt av det varma och sköna vädret.



FÖDELSEDAGSFIRANDE
Det är mycket som blivit annorlunda denna vår med corona runt knutarna, b.l.a födelsedagsfirande.
Jag har några väninnor där vi alltid på något sätt uppmärksammar varandras födelsedagar, ofta blir det med en upplevelse. 

Och jag som fyllde år i början av maj fick fira min dag i dag med en väninna.
Hon kom t.o.m till villan och hämtade mig, 
Hon bjöd på mat, cafe, fina samtal och en sväng till loppis. Medan jag bjöd på ett vattenglas, men en sak i taget.

Jag fick välja lunchställe och det blev detta. Där valde jag den mindre hamburgaren, för jag blir alldeles för mätt av den större.


Och min väninna prövade också en mindre burgare och efteråt konstaterade vi att om man tagit en mindre matportion så ryms ju ännu ett cafe besök.

Vi gick till mitt favoritcafe och jag valde en bakelse utan socker, gluten och mjölk. En bakelse gjord på cashewnötter, kokos, kaffe, dadlar och chokladmassa. Otroligt god.


Sen blev det ett loppisbesök.


Jag tänkte köpa den vita skjortan som jag har på bilden men det visade sig att den var gul under armarna. Men nu i efterskott ångrar jag mig. Jag skulle säkert lyckas få den vit igen med bikarbonatpasta 👍, ni som följer Ekotipset på instagram vet vad jag menar.

Lyktan jag har i handen blev ett fynd samt väskan på armen, som inte syns så bra.

Dagens fynd.


Också blev det tre blommor.


Den vita trälådan fick Matilda.

Vi avslutade födelsedagsfirandet i varsin solstol hemma på vår terass.


Och det var där och då som jag bjöd på ett glas vatten.
Vi började med fötterna nere men sen fick de åka upp i luften. Bra med stolar som går att kippa👍.


TACK ANKI för en otroligt fin födelsedagspresent 👍😊💗.


HEMMAFIX
Min väninna erbjöd mig också skjuts tillbaka till villan men jag föredrog att cykla.
Men innan jag trampade i väg fick jag lite värdefull tid med alla barnen.

Matilda som blivit så duktig på att spela gitarr (lärt sig alldeles själv) spelade och sjöng så fint för mig.


Mikael som hade sin första lediga dag hade varit cyklande till villan och hälsat på pappa och Hugo.
Mattias hade just kommit hem från jobbet och fixade mat till sig pasta carbonara, såg riktigt gott ut.

Jag fixade disk och vattnade blommor innan jag trampade i väg mot villan.


Och som vanligt så tog jag ett mannakorn/bibelord innan jag startade.



Och bibelordet är så sant.
De som varken tror på en Gud som skapat denna värld, en Jesus som dött och uppstått för vår skull eller på den Helige Anden som fyller oss med sin kraft, frid och glädje de tycker att budskapet om korset är en dårskap.
Men alla som tar emot Jesus Kristus i sina liv och verkligen får både se, höra och känna den kraften, glädjen och friden som endast Han kan ge, de inser att det är allt annat än dårskap. Det är faktiskt verklighet, på riktigt.

Min bön är att alla släktingar, vänner, bekanta ja alla jag känner och alla övriga människor på vår jord ska välja att ta emot Jesus i sina liv, välja livet framom förtappelse (undergång, ondska, fördärv, synd).

Min bön är att ingen av er ska lämna detta jordeliv innan ni tagit emot Jesus i era liv. 
Då känner jag mig trygg, då vet jag att vi syns igen och att vi har en framtid tillsammans 👍.

Livet som vi lever här och nu är ju egentligen bara början, livet efter detta i himlen, ja där börjar det riktiga livet.
Och vi får alla välja själva, ingen blir tvingad.

Och tro mig jag dömmer ingen, alla har vi rätt att välja våra egna liv, jag får välja och du får välja. 
Jag väljer definitivt Jesus varje dag 👍😊.

Och jag väljer alla ni som är mina släktingar, vänner, bekanta och alla jag möter i mitt liv som mina vänner varken ni är kristna eller ej. 
Men min bön är att ni alla skall få känna ro, frid och glädje i era liv.

Jag cyklade så iväg med bibelordet i mina tankar, och detta som du just läste här ovanför är vad jag  både tänkte och kände.


Sen kom jag fram till villan och Jan hade bastun färdig 💗.

Vilken fin dag det har varit, TACK JESUS för denna dag och tack för det liv som endast Du kan ge.


EN VÄNS KÄRLEK BESTÅR ALLTID, EN BRODER FÖDS FÖR ATT HJÄLPA I NÖD (Ordspråksboken 17:17).

FÖR OM DU MED DIN MUN BEKÄNNER ATT JESUS ÄR HERREN  OCH I DITT HJÄRTA TROR ATT GUD HAR UPPVÄCKT HONOM FRÅN DE DÖDA, SKA DU BLI FRÄLST.
MED HJÄRTAT TROR MAN OCH BLIR RÄTTFÄRDIG, MED MUNNEN BEKÄNNER MAN OCH BLIR FRÄLST (Romarbrevet 10:9-10).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023