GODNATT FRÅN MIG

När man jobbar med människor är det inte bara att gå hem när ens skift är klart ifall situationen kräver att man ännu stannar. Och så blev det ikväll så jag kom hem lite senare än planerat.
Och Jan och Hugo kom och mötte mig som vanligt, på hemvägen.

När vi var hemma och jag hade tagit den vanliga rundan in till alla barnen för att säga hej så tog jag en sväng via grönsakslandet, eller rättare sagt till odlingslådorna.


Jag plockade åt mig av det jag hittade, en jordgubbe, sallad, dill och persilja. 
Jag satte mig ute på trappan i det sköna och varma vädret och åt min picknick plus en banan och ett stort vattenglas.
Och sällskap fick jag också, tätt intill.


Blommorna fick en skvätt vatten innan jag gick in.

Sen blev det att koka munskyddet så det är rent och desinficerat för morgondagens jobb.

Jag borstade tänderna och gick sen och lade jag mig ner i sängen. Den känslan när man stått och gått i princip 12 timmar och man sen får lägga sig ner på rygg, ja den känslan är helt fantastisk.

Så nu ligger jag här och bara konstaterar vilken fantastisk dag det har varit och att den också slutar på ett fantastiskt sätt, vilandes i min/vår säng och tacksamheten är stor för så otroligt mycket.

TACK JESUS, NU LÄMNAR VI NATTEN OCH MORGONDAGEN I DINA HÄNDER, AMEN.

Rofyllt.

DU OMSLUTER MIG PÅ ALLA SIDOR OCH HÅLLER MIG I DIN HAND. DEN KUNSKAPEN ÄR FÖR UNDERBAR FÖR MIG, DEN ÄR SÅ HÖG ATT JAG INTE KAN FATTA DEN (Psaltaren 139:5-6).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023