SJUKA FÖTTER

De brukar ju säga " Är det inte det ena så är det det andra". Och nu har jag båda fötterna som krånglar. 


Denna gång är det dock inte hälsporre, vilket jag är glad över.


I OMVÄND ORDNING
Bilden här under tog jag ikväll, skickade den till en vän som undrade ifall vi kunde ses någon dag.


Som syns så kom jag ur duschen. Jag har gjort saker lite tvärtom ikväll, är nyduschad men bör ännu ut med hunden.

Jan gav jag permission 😉. Han skulle till villan och bygga på utedasset men kom iväg lite väl sent så jag föreslog att han kan ju ta husbilen och sova där. Vilket han tyckte var en bra ide.

Jag har varit på jobb och vi har haft en fin dag med b.l.a utfärd till Havsparken.
I morgon ska jag på jobb kl.8 därav följde jag inte med till villan.

Men tillbaka till mina fötter. I lördags när jag vaknade och satte ner fötterna på golvet skar det till, mest under höger fot men även i vänster. De var så ömma så jag knappt kunde stå på dem.
Det är troligtvis fotvalvet som sjunkit ihop, jag har ju googlat 😉.

Jag har varit mån om att ha bra skor sedan jag fick problem med hälsporre, men eftersom jag går och står väldigt mycket både på jobbet och hemma så kräver det sina skor, flera olika sorts stadiga skor. 
Jag har mest använt två par som är riktigt bra. Men så här sommartid blir det ju en hel del promenerande i platta plastsandaler, vilket inte alls är bra.

Nu måste jag köpa ett inlägg som är ännu mera uppbyggt än skorna. Hittills har jag inte fått det gjort men jag har liksom min fotfysioterapeut tipsade om "byggt upp skorna med papper, under sulan" vilket också går bra. Också går jag på tårna ibland och gympar foten.

Således kan jag gå något så när men inga långa promenader. 
I dag cyklade jag till jobbet och får nog fortsätta med det ett tag.

När man plötsligt inte kan gå normalt på sina fötter ja då märker man det tydligt kan jag lova.
Jag var just ut och försökte, för det blev dags för kvällens hundpromenad.


Jag kunde ju ha valt högklackat men jag gjorde det ändå inte 😉.
Regnet har ju också gjort att jag promenerat i gummistövlar en hel del och de är då verkligen de sämsta skor jag kan använda, speciellt nu.


I går kväll när vi var på kalas körde jag med högklackat och det tycks alltid fungera.  

En annangång i högklackat.

GODNATT
Nu är det dags för mig att krypa till sängs, men på tal om fötter så vill jag avsluta med några exempel på vad bibeln säger om fötter.


DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MIN STIG (Psaltaren 119:105).

MIN HJÄLP KOMMER FRÅN HERREN, SOM HAR GJORT HIMMEL OCH JORD. INTE LÅTER HAN DIN FOT VACKLA, INTE SLUMRAR HAN SOM BEVARAR DIG (Psaltaren 1212-3).

STYRK DÄRFÖR KRAFTLÖSA HÄNDER OCH SVAGA KNÄN, GÖR STIGARNA RAKA FÖR ERA FÖTTER, SÅ ATT DEN HALTANDE FOTEN INTE GÅR UR LED UTAN I STÄLLET BLIR FRISK (Hebreerbrevet 12:12-13).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023