TID

Tog sovmorgon till kl.10 och det var riktigt skönt. 
Sen blev det morgonmål ute på altanen.


Och jag fick äta mitt morgonmål själv för Jan behövde ta en jobbdag i dag mitt i semestern.
 

Det var rätt mulet så Hugo låg och njöt i det varma sköna vädret. 
 

Sen tog vi en lång morgonpromenad.

Tog bild av en humla som jobbade flitigt.



Vi promenerade via Aspegrens trädgård.




Där var vackert som vanligt.


Vi tog en sväng via fårhagen. Men fåren hade så bråttom med att äta så de hade ingen tid att hälsa på oss.


Innan jag ställde mig till jobb hade Mikael och jag en trevlig pratstund. Vi började ute på altanen och fortsatte på insidan. 


Och Hugo han var mitt emellan som vanligt.

Det gäller att ta vara på all tid man får med pojkarna innan de snart igen beger sig iväg till sina studieorter.

Sommartiden går fort.


TID
"Tid är allt vi har" har någon sagt, men det stämmer inte. 
Vi bör ta vara på den tid vi fått/får, den tid vi får med varann.

Det är inte vi som har tiden i vår hand utom Gud. Och det är Han som vet hur mycket tid vi har när det gäller olika saker i vårt liv.
Det är också Han som vet hur lång tid vår jord har kvar.


Och det är Han som vet hur lång eller kort tid du och jag har kvar.
Tiden är en gåva
Må vi förstå att ta emot den gåvan, tiden här men allra mest tiden efter denna värld, evigheten. 
Njut av stunden, den tid du just nu har när du läser detta.


Nu skall jag gå och ta lite tid med min tandborste 😉 och försöka njuta av den tiden, att jag både får och kan borsta mina tänder (ska till tandläkaren på onsdag, månne jag lyckas njuta av den tiden 😊?).

GODNATT OCH TA VARA PÅ DIN TID.


LÅT OSS INTE TRÖTTNA PÅ ATT GÖRA GOTT, FÖR NÄR TIDEN ÄR INNE FÅR VI SKÖRDA OM VI INTE GER UPP (Galaterbrevet 6:9).

GÖR DETTA OCH TÄNK PÅ TIDEN, ATT DET ÄR DAGS FÖR ER ATT VAKNA UPP UR SÖMNEN. FRÄLSNINGEN ÄR OSS NÄRMARE NU  ÄN NÄR VI KOM TILL TRO (Romarbrevet 13:11).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023