VID SYRRANS

I kväll har vi varit och hälsat på min syster med familj i Nedervetil.
När man är där får man också alltid hälsa på dessa godingar.


När korna såg oss komma blev de nyfikna, reste sig upp en efter en och kom för att se vad vi var för filurer.


Och bråttom hade de.


Och vissa kom närmre än andra.


De små söta kalvarna hade dock inte tid att komma fram och hälsa på oss.
Korna trivdes med sina kalvar samt tjuren, alla bodde tillsammans. 
De åt och idisslade. De gick runt i sin stora hage och låg i det sköna gräset och njöt.
Och de glodde på oss 😊.
Ett skönt ko - liv vill jag tro att de har.


Hugo blev rädd i år för de stora korna och ville genast bort.


Vi gick alla runt på deras stora gård och njöt av sommaren och allt det vackra, och jag fotografierade så klart. Och de bilder där solen tittade fram blev som allra klarast och finast.




Där har jag ingen blomma i krukan sa systern, men det gjorde inget för det var vackert ändå.










Håkan är artesan och finsnickare och skapar otroligt fina saker och även roliga och finurliga.
Ulrica hade fått denna snigel.


Och denna vackra sittgrupp hade han gjort nu i sommar.


Vagnen med blommor i som står på bordet är också made by Håkan.

Och jag hittade en ljuvlig gunga. Jag glömde att fråga men är nog helt säker på att han gjort även den.




Sen satt vi där ute under det dignande äppelträdet och njöt.








Fågelbad.


Vi letade pumpor.


De blåa riddarsporrarna var otroligt fina.


Håkan sa på sitt skämtsamma sätt: Och sen använder vi dem när vi sotar skorstenen😉.

Ökenlandet hade fått väl mycket vatten av allt regn de senaste dagarna men det var ändå så vackert.



Ser ni den fina skalbaggen?








TACK ULRICA OCH HÅKAN FÖR EN TREVLIG, GOD OCH FIN KVÄLL 💗.

TACK JESUS FÖR SYSKON, tack för min syster här i Finland och för min syster i Sverige.

Även bibeln uppmanar oss att ta hand om våra syskon, hålla kontakten, älska varandra och bry sig om varandra. Helt enkelt finnas till för varandra 💗.


HÅLL SYSKONKÄRLEKEN LEVANDE (Hebreerbrevet 13:1).








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023