KORTJÄRVI NATURSTIG

I dag har vi varit på utfärd från jobbet, till Kortjärv naturstig/vandringsled, ett ställe jag länge önskat att besöka.


Vi valde den kortare stigen på 3,3 km. Allt gick bra förutom att vi tänkte bli till myggmat. Det var hur mycket myggor som helst, men med både,jacka, ytterbyxor, huva och näs och munskydd klarade jag mig bra 👍😉.


Det fanns små djur och figurer längs med stigen och ofta fanns där även någon finurlig text.


Vi fick vandra på olika underlag.


Vi såg mycket vackert.


Vi kom till otroligt vackra platser, som paradiset självt.


Även en kyssbänk fanns där.


Mera vackert.



Där fanns också stora och hemska figurer, vilka jag inte ville ha bild av.

Men den här som var betydligt mindre och vilken tänkte skrämma livet av oss tog jag en bild av.


Här kommer den tillhörande texten.....stackars Torkel säger jag bara. 




På den korta rutten fanns ingen grillplats (vilket gjorde inget idag för myggen skulle ha ätit upp oss) så när vi hade vandrat runt satte vi oss i bilen och körde iväg.


Vi hittade denna fina rastplats intill Kortjärvi. Här fanns en simstrand med musslor.


Omklädningsrum och utedass.



Grillplats där vi gjorde upp eld.



Vi grillade korv och åt vår medhavda matsäck.


Där intill porlade en liten fors.


Efter att vi ätit gott och njutit i det fina vädret hoppade vi i bilen och åkte hem tillbaka.


Vilken fin dag vi fick.

TACK JESUS för mitt roliga, intressanta, givande, lärande och utmanande jobb.

MÄNNISKANS HJÄRTA TÄNKER UT SIN VÄG, MEN HERREN STYR HENNES STEG (Ordspråksboken 16:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023