HUSBILSRESA TVÅ

I går kväll körde vi till Tuuri, där vi sen övernattade på det nya campingområdet. 
Vi fick plats intill den förstorade simstranden, många barn och vuxna simmade i det varma vattnet trots regnet som öste ner.

Hundpromenad i regnet.

Här kommer lite info till dig som undrar hur det ser ut på Onnelacamping just nu.
Tog i morse bilder av den fina badstranden.

Bild från vår bil.

Stranden från den nya campingsidan, där vi hade vår plats.


Bild från gångbron.

Förbjudet att hoppa från bron, står det på den gula lappen.

Bron som syns längre fram är den som bilarna får köra på.

Och stranden från den vanliga/gamla sidan, nu när den är ordentligt förstorad.


Och rakt fram, på andra sidan av vattnet lite mot vänster där står vår husbil, högt och med en fin utsikt.


En ny byggnad med duscher och toaletter har byggts intill badstranden.

Konstgräset skall förhindra det mesta av sanden att komma in i byggnaden.

Och från tidigare så finns ju redan två bastur.
Herrbastun ser man rakt framför vår bil och dambastun är till höger bakom träden, men vår bil skymmer det (syntes dock på en av de tidigare bilderna).




Det var mycket folk både på campingen och på parkeringen utanför det stora varuhuset/slottet.


Och tivolit hade öppnat, det som i år är gratis för alla.


Jan var denna gång också in till en annan butik vilken vi inte tidigare ens visste att fanns, men som min syster och hennes man tipsade om senast vi var här när vi träffade dem.

Där inhandlade Jan däck till båttrailern.


Klockan 16 åkte vi vidare från Tuuri mot Jyväskylä.



HANKASALMI
Klockan 20 kom vi till Hankasalmi och skall nu övernatta här på "Ruokoniemileirintä".


Man fick ta den plats man önskade, så Jan backade in på den skarpaste platsen vi hittade 😉(gräset var rätt blött överallt efter allt regn). Nu står vi strax intill den lilla grusvägen med framhjulen på stadig mark, ifall det regnar mer i natt så slipper vi loss imorgonmorn 👍.


Nere vid vattnet var det när vi kom en sådan storm så nästan hela den långa bryggan guppade knappt synlig i vågorna.




Vi tog sen en kvällspromenad med Hugo kring området.


Syns tyvärr inte på bilden men backen framför var verkligen brant. Det kändes rejält i lårmusklerna när vi slutligen stod på toppen.


Vi hittade ett museum på vår runda.





Mysigt med gräs på ladutaket.


Viktigt samtal pågår.


Stormen blåste ännu och denna båt stod stadigt, så att säga.


Sen fick vi stiga in i vår varma och mysiga bil.


SEMESTER
Vi gör en liten husbilstur nu eftersom Jan har börjat sin semester i dag och jag har ledigt i fyra dagar.

I morgon skall vi köra vidare och träffa goda vänner som vi träffar alldeles för sällan.
Vi skall träffa dem på ett alldeles speciellt ställe. Och mer om det imorgon.


GODNATT FRÅN RUOKONIEMICAMPING


Om du inte kan sova, räkna inte får, prata med Herden istället. 
Senaste natt sov jag knappt, då pratade jag en hel del med Herden/Jesus.

Och ifall du undrar varför jag inte sov. 
Jo jag somnade ungefär klockan 23. Vaknade till 00:15 och insåg att jag glömt att ge dagens sista antibiotika kur till Hugo, så jag började lirka på med det (att få en hund som Hugo att äta när han redan somnat, ja man kan bara säga lycka till, men det lyckades faktiskt...tack Jesus för det).

Sen pratade jag med Jan som ännu var vaken, gick en sväng på wc och insåg att Matilda inte hade kommit hem ännu.
Hon var på teamfest med Barnoasgänget till Vasa.

Jan kröp i säng men jag kunde inte somna innan jag visste att hon var hemma så jag höll mig vaken och tillsist blev jag tydligen för vaken.
Klockan 01:30 kom hon hem, och jag kunde börja sova men se det gjorde jag då ej.

Klarvaken som jag var så läste jag klart min bok, pratade med Jesus, svängde täcket och dynan några varv, tog en sväng på wc igen, åt en banan och drack ett vattenglas och skakade på foten lite för att vagga mig till ro. 
Klockan 03:30 började äntligen mina ögon kännas tunga och jag tror att det var då som jag somnade.

Klockan 8:50 imorse ringde pappa och sa på sitt humoristiska sätt: Det är dags att stiga upp nu, väckte jag er 😊? Ja det gjorde han, men det förlåter jag honom för 😊.

Men nu har jag tänkt sova gott, så godnatt på er.


JAG ÄR DEN GODE HERDEN. DEN GODE HERDEN GER SITT LIV FÖR FÅREN (Johannesevangeliet 10:11).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023