EN AV DE BÄTTRE KVÄLLARNA

Det finns fina sommarkvällar, bra kvällar och ännu bättre kvällar och bland de sist nämnda är de kvällar man får njuta tillsammans med goda vänner.
I går kväll var det en sådan kväll.


Klockan 18 stod vi vid bryggan och inväntade båten som skulle hämta oss.


Det var inte det enklaste att komma i och ur båten men det gick bra, ingen av oss trillade i som Melker i Vi på Saltkråkan.

Det blev en kort båtfärd på grunt vatten, därav inga flytvästar.


Och vi kom fram till deras underbara sommarställe. 


Nybyggd villa och härliga altaner med trappor som gick upp och ner och hit och dit. Byggandet var ännu inte klart men i mina ögon var det alldeles perfekt.


Det blev kramar, välkomstdrink och skål.



Jockum ställde sig vid grillen.


Och damerna pinglade med benen en stund.


Två damer som gillar rosa, när det gäller det mesta i livet.


Solen tittade fram nu som då och regnet föll mellan varven.


Efter bordsbön där vi än en gång fick tacka för att vi också denna dag fick ha mat på bordet högg vi in på nypotatisarna, det goda möra köttet och en somrig sallad gjord på melon, grönsallad, gurka och solrosfrön.


Maten var toppen och likaså sällskapet.


Glömde att ta en bild av desserten som bestod av ett vackert och gott fruktfat.

Skymningen sänkte sig och småningom blev det dags för kvällsbastu.
Och damerna fick gå först. 


Denna bild tog jag dock efteråt. Min simdräkt hänger på tork och Jans huvud skymtar vid bryggändan.

Det blev två dopp i sjön varvade med sköna bastubad och fina samtal på bastulaven med Viva.


Underbart att kunna gå direkt från den varma bastun och ta sig ett dopp för att åter igen vara inne i den ljuvliga värmen på några sekunder. Då vågar och då vill jag bada.


Medan karlarna badade och bastade tände Viva mysbelysning och kokade kaffe och te som serverades med chokladmuffins. Jan kunde intyga att de var goda medan jag höll mig till frukten.



Plötsligt var klockan 23 och mina ögon sa att nu minsann var det dags att börja dra hemåt, eller skall vi säga få skjuts över sjön, till bilen.


Regnet föll som en dimma när vi puttrade över sjön denna stilla kväll.


Jag blev aningen suddig men glad .


Vi steg av vid bryggan och båtchauffören vände åter till sin fru och deras otroligt fina och mysiga sommarställe.


TACK kära vänner, Viva och Jockum för en otroligt trevlig och avkopplande kväll 💗.
 
Och jag avslutar med ett bibelord från Predikaren, han kom ju också fram till vilken njutning det är att få se det goda i det man gör.
Ex. att få och kunna njuta av allt man odlat och byggt. 
Allt kommer från vår Skapare att det är genom och av Honom som vi kan njuta. Eller kan vi njuta fullt ut utan Honom? 
Nej det går inte. För Han som skapat oss vill alltid ha en plats i våra liv för att kunna ge oss av Sina goda gåvor.
 

DET FINNS INGET BÄTTRE FÖR MÄNNISKAN ÄN ATT FÅ ÄTA OCH DRICKA OCH SE DET GODA I SIN MÖDA. JAG FÖRSTOD ATT OCKSÅ DET KOMMER FRÅN GUDS HAND. FÖR VEM KAN ÄTA OCH VEM KAN NJUTA UTOM GENOM HONOM? (Predikaren 2:24-25).























Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023