EN KRÅKA

Dagens första bild är av en kråka som hade sällskap av en kråkvän men den blev rädd och flög iväg när jag kom med kameran.


Vissa dagar vore det skönt att få vara en fågel fast en kråka, flyga omkring, njuta i solen, träffa artvänner, plaska i någon vattengrop och sitta högt uppe någonstans och se ner på världen.
Men de flesta dagar är jag dock nöjd med den tillvaro som är min 😊.

I dag har jag varit nöjd och ville inte vara en kråka och hoppeligen inte imorgon eller nästa eller nästa dag heller 😉.

Men de dagar när jag skulle önska att byta med någon annan då skulle jag inte byta med en människa för var och en av oss har ju sina bördor att bära.

Och säkert har kråkor också sina bördor och ett hårt liv att leva, på jakt efter föda och trygghet vareviga dag.
Men jag väljer ändå en kråka, för något med dem tilltalar mig.

Jag ser dem ofta och de verkar vara riktigt klipska och modiga.
De är också väldigt roliga.

Vem skulle du byta med för en stund eller en dag om du så önskade och kunde?


Eller?


Vi får komma ihåg att vi är skapta som den person Gud tänkt oss till och att Han har en plan för våra liv. 
Men ifall vi går vår egen väg istället för den som Herren tänkt ja det är då vi blir "obekväma i kläderna" och kanske önskar att vi hade ett annat liv, skulle få bo i ett annat land, ha ett annat hus, jobb, maka/make o.s.v. Sådana dagar kan vi göra den listan hur lång som helst.

Jag är nöjd 99,99% av alla dagar i mitt liv, det tror jag åtminstone.
Däremot kommer det stunder nu som då som jag kan vara missnöjd, över det ena och det andra.
Och de stunderna har jag lärt mig att allra bäst börjar jag må när jag fyller mig med det meningsfulla som att be, läsa bibeln, lyssna på svängig och medryckande lovsångsmusik, läsa en kristen roman, prata med mina kristna vänner och låta dem be för mig.

Allra sämst mår jag om jag fortsätter att vältra mig i det tråkiga, orättvisa och den vardagliga tristessen. Så ett gott råd till dig och mig: Stanna aldrig där!

ALLA DAGAR ÄR INTE FINA MEN MÅ VI ALLTID HA FÖRMÅGAN ATT HITTA DET FINA I VARJE DAG.

Regnigt men mysigt.

Godnatt efter mina kråktankar.... jag älskar att låta tankarna vandra iväg lite hit och dit, ibland😊.

RANNSAKA MIG, GUD, OCH KÄNN MITT HJÄRTA, PRÖVA MIG OCH KÄNN MINA TANKAR. SE OM JAG ÄR PÅ EN OLYCKSVÄG, OCH LED MIG PÅ DEN EVIGA VÄGEN (Psaltaren 139:23-24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023