LIVET VID VILLAN

Igår kväll satt vi där ute sent in på natten och bara njöt.
Det var otroligt varmt och skönt.
Vi tände ljus och ur högtalaren strömmade sommarmusik.


Jag såg inte en endaste mygga medan Jan fick några få på besök.


Hugo satt och iakttog skogens liv.


Och när det började bli lite svalare sov han skönt under filten.




Och vi tog en sen promenad ner till stranden.


Där var så vackert.


Det var en fin kväll som vi får tänka tillbaka på när det stormar, regnar och blåser kallt i höst.


DENNA DAG
Ännu en orm har blivit överkörd, ungefär 300 meter från vår villa. 
Det känns obehagligt med ormar så nära inpå. Men samtidigt får man ju bara konstatera att de hör ju också sommaren och skogen till.



Vi fick trevligt besök på eftermiddagen när svärföräldrarna kom ut en sväng. 


Och jag har målat idag, ett projekt jag tänkt ta tag i länge men höjden och spindlarna har gjort att det hamnat sist på göra listan, ifall jag hade en sådan 😉.

Jag målade det vita allra högst upp på villan.

Före bilder.


Jan försökte göra en bra ställning för mig att stå på 😀, men den skulle jag då aldrig i livet våga kliva upp på. Nåja det var nog ett av hans många skämt.



Och när jag skulle måla allra högst upp satte jag cykelhjälmen på 👍, kändes bäst så.


Jag är inte höjdrädd men väldigt spindelrädd. Det är inte bara en gång som jag fallit / hoppat ner från stegen och vält hela målhinken när en spindel kommit rakt i ansiktet på mig.
Men i dag gick det förvånansvärt bra, jag hölls rätt bra på stegen.

Sen målade jag också några andra ställen, sådana ställen som man sällan orkar ta tag i eftersom de inte direkt syns.


Efter bilder.


Det blir alltid så fint när man målar och fixar till hus, man borde bara orka göra det oftare 👍.


Det  har varit riktigt varmt de senaste dagarna så Hugo har knappt orkat gå runt "kvarteret / villabyn", vi har passat på när det blivit svalare mot kvällarna.
Och en vattenflaska har vi alltid haft med, till Hugo.


Hugo och jag tog en kort cykeltur i dag medan Jan tog en längre.
Jag hade glömt gallret till Hugos korg där hemma så han satt lite väl farligt men det gick ändå bra, han trillade inte ur.


Jan cyklade iväg och kom hem med hjortron.
Nu när vi kom hem ikväll kokade han sylt som han bredde på kvällssmörgåsarna.



Jag gillar inte alls hjortron. Och av barnen är det bara Mikael som tycker om dem, men han är inte hemma så Jan fick njuta av läckerheterna alldeles själv.


I MORGON
I morgon är det jobb för mig igen, då jobbar jag nästan klockan runt (11,5 h).
Så egentligen borde jag sova redan men det är för varmt. 
När vi kom hem i kväll fick vi börja vädra huset, öppna alla dörrar och fönster. Barnen hade tydligen inte alls lagt märke till att det var fruktansvärt varmt här inne.
Men redan nu börjar det kännas riktigt behagligt.
Och skulle det inte lyckas med att vädra så har vi ju alltid ac:n vi kan sätta på en stund.

TACK JESUS FÖR FINA DAGAR VID VILLAN IGEN.

I FRID KAN JAG LÄGGA MIG NER OCH SOVA, FÖR BARA DU, HERRE, LÅTER MIG BO I TRYGGHET (Psaltaren 4:9).








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023