FLERA FINA STUNDER

I dag fick vi kärt besök av pojkarna med en kompis.


De hade varit vid Lillsand och spelat volleyboll med flera kompisar och kom nu promenerandes längs stranden hit till villan, för att ta hem Volvon.

Vi bjöd på grillad lax med nypotatis och sommarsallad. 




Och våfflor som dessert.


Och allt uppskattades.


Blåbären hade Jan och jag plockat strax innan de kom.


Jag höll mig nära villan och plockade de blåbär som ev Hugo uträttat sina behov på 😉.


Jan tog bärplockaren och gick lite längre bort.


Hugo deltog också.



Svärföräldrarna har också varit hit i dag.



Svärmor hade med nyplockade hallon till oss 💗 som ju passade fint till våfflorna.


Jan och svärfar lastade in lite ved i deras bil, de fyllde på förrådet där hemma så de får njuta framför brasan nu när hösten småningom börjar närma sig.


Ja ännu är sommaren här men det går mot höst.


SISTA SOMMARDAGARNA?
Det kan ju vara så att detta är de sista varma sommardagarna så vi har njutit och njuter för fullt.
Vi har tagit flera fina promenader.



Njutit av att gå barfota i den varma sanden.


Och?


Ja ifall ni undrar vad Jan gör på bilden så kan jag berätta att han lekte "inte nudda marken" och det gick rätt bra när han hoppade från sten till sten och från klippa till klippa 😊.

Jag har druckit "lite" kaffe med mycket havremjölk och njutit av frysta melonbitar, så gott. Och jag avnjöt det i solen på terassen.


Jan har sett på Jaromatch och jag har pratat i telefon. 
Nu är Jan på jakt efter hjortron medan jag bloggar.

I morgon skall jag på jobb igen men först kl.14 så vi sover här ännu en natt.
Och f.o.m i morgon börjar jag jobba 78,44%  😊👍 i sex veckor TACK Jesus för det.


I GÅR KVÄLL
Det har ju varit Jakobs Dagar denna vecka även om det mesta programmet varit virtuellt. Men vissa saker har ordnats.

Vi åkte in till staden till kl.19 igår för att lyssna på Mrs Bighill Singers utekonsert vid Jakobstads församlings center.

Hugo vilade skönt på den varma asfalten.

Vi kom rätt sent och hade svårt att hitta en parkeringsplats eftersom där var så mycket folk, vilket ju var ett gott betyg för evenemanget.


Där hade samlats människor i alla åldrar.


Barnen fick leka i den nya lekparken hela kvällen, det var väldigt bra planerat.

Många hade tagit med egna stolar men de flesta stod eller satt på gräsmattan och tog del av konserten.


Själva Mrs Bighill Singers fick jag ingen bra bild på eftersom vi stod rätt långt bak för vi hade ju Hugo med.


Konserten var bra och vi fick också ta del av undervisning och uppmuntrande ord av Sarah Tiainen och  Åsa Turpeinen.
Sök först Guds rike, så skall du få allt det andra också, det bibelordet håller och gäller lika starkt idag som när det skrevs. 
Och när inget annat håller, som vi fått se denna vår med corona så håller Jesus och Hans löften.

Efter den otroligt fina konserten hoppade vi i bilen och körde en sväng förbi vårt hem (på god avstånd  😉) där pojkarna hade fest, fick höra idag att de hade varit över tjugo personer. 

Vi körde sen ännu några varv genom centrum som var rätt tomt.
Men framför oss körde en bekant bil, min kusin och hans fru 👍. 
Så jag slog en signal och frågade ifall de ville hänga med ut till villan och det ville de.

Vi fick en toppen kväll med promenad ut till stranden, god mat, trevliga samtal och mysigt och skönt i husbilen.


Kvällssolen gjorde att alla färger blev helt fantastiska, så ja jag tog en hel del bilder av våra trevliga och fina gäster.






Det blev bröd, sallader och grillkorv på menyn, gästerna hade med en sorts korv och vi hade en annan. 


Och efterrätt hittade vi också i skåpen och frysen.



Vilken otroligt fin kväll det blev.


Många gånger är det ju så att det är de oplanerade mötena som är de bästa.

Tack Marina och Carl-Gustav att ni kom och förgyllde vår kväll 💗.



HANS HÄRLIGHET TÄCKER HIMLEN, HANS LOV FYLLER JORDEN (Habackuk 3:3b).

HERRE, JAG HAR HÖRT BUDSKAPET OM DIG OCH JAG BÄVAR. HERRE, GE LIV ÅT DITT VERK I VÅRA DAGAR, LÅT DET BLI KÄNT  I VÅR TID (Habackuk 3:2 a).

NEJ, SÖK FÖRST GUDS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGHET, SÅ SKALL NI FÅ ALLT DET ANDRA OCKSÅ (Matteusevangeliet 6:33).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023