BÅTLIV OCH BLOTT EN DAG.

Så kom äntligen helgen, dagen och stunden när även jag fick åka ut på en tur med vår båt. Det var första turen för Hugo och mig.


Hugo hade fått en alldeles ny flytväst, som han gillade.

Du kanske undrar vad vi gjorde med skottkärran mitt ute i vattnet.




Jo det är ju väldigt långgrunt där, så vi får gå en bit ut till båten....och Hugo fick åka skottkärra båda vägarna.





En nöjd liten kille i pappas skottkärra. Hugo tycks vara nöjd att komma med vartsom helst.....allt går, bara han inte behöver vara ensam hemma (det går inget vidare...fortfarande).



Vi njöt allihopa.




Denna helg ute vid villan har jag även plockat blåbär.....två hela koppar.



För svärfar gräddade goda våfflor, som vi fick njuta av.




Han fick hjälp av en snål liten svart typ.



MUMS...vad gått med blåbär på.



Jan fixade och grejade som vanligt. Sågade han inte ner träd så satt han uppe på taket...eller tog en tur ut i skogen med sin cykel.


Jag fick besök av min väninna Ann och vi fick en skön pratstund och en härlig promenad och jag bjöd på vattenmelon och Coca-cola (typ det enda vi hade att bjuda på).

Och Hugo han njöt av att lufsa omkring. Och gjorde han inte det så låg han och vilade på sin matta.




Livet kör berg och dalbana. 
Förra helgen var det tråkigt att ligga i flunssa och inte kunna njuta av villavslutningen med de övriga släktingarna.
Och det kändes ledsamt att behöva stanna under täcket och nysa och hosta medan Jan och Matilda tog en första tur ut med båten.

Denna helg har jag dock fått njuta på alla möjliga sätt. Jag har fått ha en helg med min man (Matilda var ju på utfärd till Haparanda med sin kompis familj), vi har badat bastu varje kväll, även Hugo var med i bastun. Vi har ätit gott, promenerat och åkt båt. Svärföräldrarna kom ut en sväng både på lördag och söndag och Ann kom en sväng på lördagkväll (medan hennes flickor shoppade på stan).

Livet är som en berg och dalbana, det går upp och det går ner. Det känns ibland som långa, kalla regniga dagar, som aldrig vill ta slut. För att i nästa stund kännas som soliga, varma spegelblanka dagar ute på sjön. Och det är det som är LIVET.


SEN VÄLJER VI FÖRSTÅS..... OM VI VILL LEVA DETTA LIV ENSAM I ALLA UPP OCH NEDFÖRSBACKAR ELLER OM VI VILL LEVA MED HONOM SOM HAR ALLT I SIN HAND.
Om vi väljer att leva livet med Jesus så betyder det inte att vi får ett bekymmersfritt liv, men det betyder att VI ÄR ALDRIG ENSAMMA, var än vi är och i vilken situation vi än hamnar i.
För vi lever i världen, men vi skall inte leva av världen, vi skall leva av Guds ord och Guds kraft....varje dag.

Denna välkända sång sjöng ofta min farmor.  "Blott en dag".






JESAJA 26:4
Förtrösta på Herren för evigt, ty Herren Herren är en evig klippa.

PSALTAREN 73:23
Men jag är alltid hos dig, du håller mig i min högra hand.

ORDSPRÅKSBOKEN 10:25
När stormen kommer är det slut med den gudlöse, men den rättfärdige har en evig grund. 

2 KRÖNIKEBOKEN 16:9a
För Herrens ögon sveper över hela jorden för att stärka dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023