FRÅN OSS ALLA TILL ER ALLA

Julen är här nu, den bästa helgen på hela året, om ni frågar mig. Jag är en riktig julmänniska, jag älskar allt det fina, vackra, mysiga och juliga under denna tid på året.
Och det fina och vackra behöver inte betyda ett nystädat hem, men det får gärna innefatta massor av pynt, dofter och ljus. Och framför allt, människor som träffas och har tid för varann.



Pyssel.





Dofter.



Människor som träffas och har trevligt.
Denna bild är från mina svärföräldrars där vi blev bjudna på julmiddag i lördags.

Efterrätten...mums.


Pynt.



Och inget fel på att ha en jultomte, men VI FÅR INTE GLÖMMA DEN VIKTIGASTE, JESUS.




VI HÄLSAR DIG VÄLKOMMEN IGEN KÄRA JESUS, VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN, TILL VÅRT LAND, TILL VÅR STAD, IN I VÅRA KYRKOR, IN I VÅRA HEM OCH IN I VÅRA HJÄRTAN, NU OCH VARJE DAG.

Och när vi bjudit in Jesus, då är vi aldrig ensam, även om det kan kännas så ibland. Han sitter där bredvid oss varje dag, håller vår hand, eller bär oss när vi inte själva orkar. Och varje dag frågar Han dig och mig: Vad vill du att jag skall göra för dig idag?

Svara Jesus på den frågan, så kommer du att få en förändrad dag och ett förändrat liv.





NU VILL JAG ÖNSKA JUST DIG, SLÄKTING, FRÄMLING ELLER VÄN, BLOGGLÄSARE, BEKANT ELLER VEM DU ÄN ÄR EN FRIDFULL JUL.





FÖR ETT BARN BLIR OSS FÖTT, EN SON BLIR OSS GIVEN. PÅ HANS AXLAR VILAR HERRADÖMET, OCH HANS NAMN ÄR UNDER, RÅDGIVARE, MÄKTIG GUD, EVIG FAR, FRIDSFURSTE ( Jesaja 9:6).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023