ATT VILA.

 

TRÄDGÅRDSGUNGAN är min favorit viloplats. Där vilar jag, från våren till hösten (smile...det där lät bra).

 Är det helg, börjar jag ofta dagen med en tekopp och morgonandakt ute i gungan.

Är det vardag, slänger jag mig där efter arbetsdagensslut. Medan jag väntar på att alla skall komma hem njuter jag av kaninernas sällskap och den vackra utsikten...himlen.

På semestern  ligger jag och läser en bra bok och njuter av det härliga vädret.

Ofta får jag dela gungan med familjemedlemmar och vänner.

Vintertid är det vår säng, som är hela familjens viloplats. Där läses böcker, knackas på datorn, äts en smörgås (ja man får äta i vår säng), disskuteras, tas en liten tupplur, lyssnas på musik m.m. Ja, vi vilar på olika sätt.

Att koppla av och vila, det behöver vi alla. Har jag inte tid för vila, då behöver jag stanna upp och fundera ....hur och till vad använder jag min tid ?

Kom till mig alla ni som är trötta och kämpar med problem och tunga bördor, så ska jag ge er vila.
 Matteus.11:28

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023