ATT BLI ÄLDRE...ETT STEG NÄRMRE...VAD DÅ?

Det här med att fylla år och att bli äldre, det är något som vi människor ser väldigt olika på.

För någon är födelsedagen förknippad med ångest...nu är jag ett steg närmre döden igen.
För en annan är den förknippad med glädje, fest, gemenskap.....något som bryter den vanliga vardagen.

ALLA BEHÖVS.....Du betyder något för någon annan.


I går kväll firade vi min man. Det smått kaotiska vardagsrummet, pyntade jag snabbt med lite ljus....genast blev det så fint och mysigt.


Jag, och min man likaså, älskar att fira....finns det inget speciellt att fira, så kan man ju alltid hitta på något.

Selma njuter/firar varje dag när hon får vara ute och springa och vila på gräsmattan.....saker som förgyller livet för en kanin. 

Födelsedagar är viktiga för mig. JAG FIRAR INTE SÅ MYCKET ATT JAG/VI BLIR ÄLDRE, MEN DESSTO MERA "LIVET", DET ATT JAG/VI FÅTT LEVA ÄNNU ETT ÅR.

Man skall inte ta för givet att man får leva till en viss ålder. Vi har inga garantier.
Det viktigaste är: att vi har allt på klart med Honom som har vår framtid i sin hand.



Vi får vara tacksamma om vi lever här och nu...och då menar jag verkligen LEVER.

Det finns alltför många människor som inte lever livet fullt ut. Utan bara rullar på i ekorrhjulet och aldrig hinner eller kan njuta av allt det goda här i livet.
Jag tror att vi alla hamnar där ibland.....men det viktiga är att vi inte stannar där.
Det viktiga är att vi tar oss ur det, ber om hjälp att komma ur det och börjar prioritera annorlunda i våra hektiska liv.


Att bli äldre, är att ta ännu ett steg på den väg vi vandrar.
Att bli äldre. är att ta ännu ett steg in i det liv som Gud gett och tänkt för oss.
Att bli äldre. är att ta ett steg närmre det liv som Herren lovat oss(det eviga livet).
Att bli äldre är en rikedom, en skatt och en gåva att tacka för.


Ett liv att tacka för......kanske du tänker "finns det något att tacka för"?
Alla kämpar vi med något, som vill ta bort livsglädjen.

Jag kämpar också, och försöker att (bli bättre på bönen här nedan) fylla mitt liv med så mycket JESUS och allt som bygger upp mig, för att glömma det som är jobbigt, smärtar, oroar och vill trycka ner mig.
Jag vill leva livet, glädjas, fira och få njuta. men frågorna kommer...varför Herre gör du inte min fot bra (har haft hälsporre i 2,5 år, som är mycket bättre nu. Men foten håller inte för långa härliga höstpromenader). Jag skulle ju Herre kunna tjäna dig bättre, med en fungerande fot...ELLER, KANSKE INTE?
Kanske är det just det "min sjuka fot" som gör att jag håller mig till dig. För när krafterna tryter, smärtan påminner...då vänder jag mig till Dig Herre. Och det är ju precis där jag skall vara...vid dina fötter Herre. Endast där kan jag få den kraft, glädje, frid och det helande jag behöver för stunden, för dagen och för hela mitt liv.

Man får göra det man kan...och Gud har lovat att bära/gunga.


Gud har lovat att han har ditt/mitt liv i sina händer.
Endast han har svaret på alla varför.
Endast han kan ge den sanna glädjen.
Endast han förstår dig helt och vet vad du /jag behöver för att bli lyckliga.


Du är älskad.




Tänk dig Jesus som en stor nallebjörn, vars famn du får krypa in i......och omslutas av hans eviga kärlek.


Vi är aldrig ensamma, hur det än känns...på vår väg genom livet.
Tillsammans med honom som visar vägen och som själv vandrar med, får vi ta ett steg närmre...livet, varann och det eviga livet. 

MIN/VÅR BÖN: VI VILL SÖKA DITT RIKE FÖRST OCH LÅTA DIN VILJA SKE....INTE SOM JAG VILL, UTAN SOM DU VILL.


För endast Han, och ingen annan, vet vad som är bäst för mig/dig.



Psaltaren 139:16
Du såg mig innan jag föddes, i din bok var de redan skrivna, de dagar som hade formats, innan någon av dem hade grytt.

Psaltaren 143:8
Låt mig var morgon möta din trofasthet, ty jag förtrösar på dig. Visa mig den väg jag skall gå, jag sätter mitt hopp till dig.

Ordspråksboken 11:19
Att hålla fast vid det rätta ger liv, att jaga efter det onda för till döden.

Ordspråksboken 16:25
En väg som tycks vara den rätta kan ändå föra till döden.

Jeremia 32:27
Jag är Herren, allt levandes Gud- finns det något som är omöjligt för mig?

Lukasevangeliet 18:27
Det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud.

Jesaja 46:4
Ännu när ni blir gamla är jag densamme, ännu när ni grånat skall jag bära på er. jag har skapat er, jag skall lyfta, bära och rädda er.

Matteusevangeliet 5:12
Gläd er och jubla, er lön blir stor i himlen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023