HJÄRTAN

Jag är en "HJÄRTLETARE" eller kanske mera en "HJÄRTHITTARE", för jag hittar hjärtan på och i de mest konstiga saker och ställen.
Jag vill tro att det är Jesus som sänder mig alla dessa hjärtan, för att påminna mig om, hur mycket han älskar mig.
Detta hjärta, vid vår grind, hälsar alla välkommen.


Ibland ser jag hjärtan på enhelt vanlig tavla, och då menar jag inte bara "SER" utan liksom AHAA, där är ett hjärta........fast det kan finnas massor av andra saker på tavlan.

TRO, HOPP OCH KÄRLEK.


Ibland ser/får jag dem genom det som barnen pysslar.

Sandpepparkakor...och de flesta var hjärtan.



Plötsligt kan en burk med pepparkakshjärtan påminna mig om Jesu kärlek.




Jag ser hjärtan uppe i molnen och i naturen.



I går kväll när Hugo och jag var på promenad, då såg vi ett hjärta mitt på stigen i skogen.....underbart, jag fylldes av sådan tacksamhet...för just då behövde jag få höra, att jag är älskad.

Detta hjärta hittar du på "Rackartåget" (en stig i en liten "skog" här i Jakobstad).


I maten, när jag står och hackar och fixar får jag ofta ögonen på ett hjärta.

Melonbiten längst ner, till vänster, mitt i den finns ett hjärta.

Jag står och steker plättar i den vanliga plättpannan...och plötsligt ser jag...... lilla jag (bollen i mitten) och Guds kärlek som omsluter mig på alla sidor.
Månne det var det som svärmor tänkte på....smile, när jag fick stekpannan av henne för lääänge sedan.
Varje gång jag steker, så predikar den för mig....gissa om vi äter plättar ofta.




När jag var på  "öppna trädgårdar", då hittade jag ett hjärta, gömt under en buske.....för mig.



På bakverk hittar/ får jag hjärtan.


Och tillsist, ett isbergshjärta.
Lasagne med kärlek.


Vårt hjärta behöver ha daglig kontakt med Herren för att må bra.
När jag inte älskar Herren av hela mitt hjärta och inte gör som Han vill, det är då som jag ställer till med bekymmer för mig.

Den senaste veckan har varit en tung vecka.....mitt hjärta och mina ögon har gråtit.
Jag har gråtit över livet, som är så skört.
Över hur den onde vill förstöra och förgöra för oss.
Över en ond värld, där vi människor bara håller hårt i vårt eget och inte vill hjälpa den som inget har.
Och jag har gråtit över min hälsporre, som jag tycks få dras med ännu (en höst).

JA IBLAND BÖR MAN BARA FÅ GRÅTA. För man kan inte hålla inne med alla tårar, för då spränger det en dag, för eller senare.

Han som håller mitt/ditt hjärta, JESUS själv, han har sagt och säger "Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila"( Matt 11:28)
Men för att få den vilan måste vi, som det står Komma till Jesus. Vi skall berätta för honom hur vi har det, läsa hans ord (bibeln) och lyssna vad han har att säga.

När jag sätter mig ner i lugn och ro (vilket blir alldeles för sällan) och bara lyssnar vad Herren vill säga mig. Då upplever jag ofta en stor frid...vilket kan vara svaret i sig (d.v.s. en speciell känsla).
Jag kan plötsligt få en tanke eller en ide, som jag inte kunnat tänka ut själv.
Eller så får jag ett speciellt bibelord.

Ja det är otroligt hur Herren kan tala till oss på olika sätt.
Någon annan kanske får en bild eller hör tydligt hur Herren talar.

För vi vet ju att för Gud är ingenting omöjligt (Luk 1:37).

PRÖVA: LÄS DIN BIBEL (t.e.x. Psaltaren 23).
BE OM DET DU BEHÖVER HJÄLP MED, ELLER BARA TACKA FÖR ALLT OCH ALLA. TRO ATT DU SKALL FÅ SVAR, SITT SEN NER OCH BARA VÄNTA OCH LYSSNA.
DU KAN ÄVEN SLUTA DINA ÖGON.
LÅT HERREN TALA TILL DIG......Det är alltid så spännande att se vad Han har på sitt hjärta....smile.


Denna vackra handgjorda hjärtburk har vi fått av goda vänner..




KOM IHÅG "DU ÄR ÄLSKAD". 
JESUS ÄLSKAR JUST DIG/MIG OCH HAN VILL LEDA DITT/MITT HJÄRTA RÄTT.

Lukas 10:27
Du skall älska Herren, din Gud, av hela ditt HJÄRTA och med hela din själ och med hela din kraft och med hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv,

Ordspråksboken 4:23
Mer än allt annat - vakta ditt HJÄRTA, ty HJÄRTAT styr ditt liv.

Jakobsbrev 1:5-6a
Om någon av er brister i vishet, skall han be till Gud, som ger åt alla utan förbehåll eller förebråelser, och han skall få vad han ber om. Men han skall be i tro utan att tvivla.

Ordspråksboken 21:13
Den som gör sig döv för den fattiges rop skall själv få ropa utan att bli hörd.

Ordspråksboken 22:9
Den godhjärtade blir välsignad, ty han delar sitt bröd med den fattige.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023