EN BRA FILM

Som föräldrar vill vi ofta vägleda och "styra" våra barn, så länge det går.
Men en dag är de fullvuxna och måste få gå ut i livet och få lära av sina egna misstag.
Som kristna föräldrar släpper vi våra barn......men vi bär dem alltid i våra böner.

Jag rekommenderar varmt denna film...som handlar precis om detta....hur lätt det låter, att släppa taget, men hur svårt det är.
Om hur ofta vi säger och gör fel saker när vi oroar oss för våra barn, men hur det lilla ordet "FÖRLÅT" med den stora kraften, kan ställa allt till rätta.

Filmen heter "GRACE UNPLUGGED".
(Tyvärr så blev det dåliga suddiga bilder).....men filmen är kanon.







Vart vi än går, vad vi än gör, vem vi än umgås med...så är Herren bredvid. Du kan bara sträcka ut handen genom att säga "Hjälp mig Herre, för nu klarar jag inte det här längre".

Lägg allt i ditt liv, i Herrens händer...be: vart skall jag gå, vad vill du att jag skall göra och med vem?
Herren kommer att leda dig rätt. För han som börjat ett gott verk hos er, han skall också fullborda det till Kristi Jesu dag( Fil 1:6).


Jesaja40:30-31
Unga män kan bli trötta och mattas, ynglingar snava och falla, men de som litar till Herren får ny kraft, de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar utan att mattas.

1Korinthierbrevet 15:33
Låt inte bedra er "Av dåligt sällskap blir den bäste snart förstörd".

Psaltaren 86:11
Visa mig, Herre, din väg, så att jag kan vandra i din sanning. Lär mig helhjärtat vörda ditt namn.

Johannesevangeliet 15:12
Mitt bud är detta: att ni skall älska varandra, såsom jag har älskat er.

Psaltaren 127:1
Om inte Herren bygger huset, är byggarnas möda förgäves. Om inte Herren vaktar staden, är väktarens vaka förgäves.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023