EN STORMIG VILLAVSLUTNING

Om förra veckan var en bra och välsignad vecka så har den här veckan varit en mindre bra men ändå välsignad vecka. Jag har känt/känner mig buren (buren av förböner).


Mysstund. Hugo är bra på att trösta och sköta om den som känner sig krasslig.

Matilda blev flunssig för en vecka sedan på fredag. Hon var hängig men ändå lite i gång när vi var på Jutbackamarknaden. På måndag var hon helt frisk att fara till skolan igen.

Jag blev ordentligt flunssig på söndag. Och jag har hunnit gå igenom allt vad man tänkas kan ha av besvär, nåja säkert finns det flera alternativ, men när man är så trött som jag varit/är då tycker man att man fått allt.
Jag har haft stegring så gott som varje dag, den har kommit och gått. Sjuk hals, täppt näsa, huvudvärk, muskelvärk, och en dag hade jag även sjuk mage.

Tisdag var jag och kollade upp crp, som visade ingenting. Jag fick bara rådet att vila och dricka mycket.
På torsdag var jag på blodprov, när svaren kom hade jag förhöjda leucocyter och även ett levervärde var för högt. Det tyder på att jag har en infektion i min kropp. Fick läkartid till måndag.

Så nu ligger jag här i husvagnen vid villan och vilar för det mesta, ser ut på tallarna som svajar i stormen, läser lite när jag orkar, svarar på sms/mail och just nu försöker jag att få till ett litet blogginlägg från denna veneziansk (lär ta hela dagen innan det blir klart).

Villavslutning. Lillstugans lampor.


Har hela dagen legat och sett ut genom takluckorna i husvagnen på stormen...syns tyvärr inte på bilden, men det är mäktigt. 


I går sjösatte Jan och Matilda vår nya (begagnade) båt. De tog en första härlig tur med båten i det då stilla, lugna, varma vädret.
Och jag kände mig lite ledsen över att inte kunna vara med på den.

Jan hade byggt en trailer, som fungerade perfekt. Den var lätt att dra.





Och även motorn skulle prövas.
Matilda har annars fått sin fjärde och sista tandställning denna vecka, en "tågräls" som hon kallar den. Hon är helt nöjd med den.




I kväll är det allt annat än lugnt här, det stormar och ute på havet syns vithandskar.



Det första Jan fick göra imorse var att dra upp båten på strand, så den inte skulle blåsa iväg.

Ibland kan det även STORMA I VÅRA LIV. Jag vet vem jag skall vända mig till när det stormar, jag vet vem som kan ge friden, kraften och tålamodet.....JESUS.

Jag vet vem jag kan vända mig till om jag behöver hjälp, någon som bär mig i bön.....TILL MINA KRISTNA VÄNNER.

Men jag undrar hur de som inte har Jesus som sin bästa vän, hur de klarar alla stormar? 

Om någon har det svårt BE FÖR DEM, istället för att hålla upp tummarna. Det finns ingen kraft i tummar, KRAFTEN FINNS I NAMNET JESUS. 


Just nu smäller det för fullt där ute av raketer och en massa mindre smällare.




JOHANNESEVANGELIET 16:23b
Jag säger er sanningen: Vad ni ber Fadern om i mitt namn det skall han ge er.

PSALTAREN 54:6
Se, Gud är min hjälpare, Herren uppehåller min själ.

PSALTAREN 23:4
Även om jag vandrar i dödskuggans dal fruktar jag inget ont, för du är med mig.

JESJA 33:2
Herre, var oss nådig, vi väntar på dig. Blir du vår arm på morgonen, vår frälsning i nödens stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023