MÅLAT LIVET MED FLERA FÄRGER

Ibland består dagarna av mest grått och svart....eller åtminnstone känns det så. Förra veckan kändes det som om jag målade med mest mörka färger.
Denna vecka har jag målat med klara, härliga, vackra färger, både i mitt sinne och med mina händer.



PÅ JOBBET
Dagbarnen och jag har haft "pysselvecka". Pysslar gör vi ofta, men nu beslöt vi att denna vecka skulle heta så och att vi skulle pyssla mera än vanligt, både ute och inne.
Där ute har vi målat snö (med regnkläderna på 😉...det var nödvändigt).
Här inne har vi pysslat allt från robotar, monster och ormar till påskägg.



Ett vackert påskägg och äggkopp.......målade och sen rullade i guldglitter.

Vi har haft en toppen vecka, och mitt i det fina och roliga, blev det ännu roligare. För vi fick besök från kansliet av Kristina och Kati och vi fick en alldeles egen balanscykel (alla dagmammor får en balanscykel denna vår...till barnen alltså😊).


Hjälmen på bilden hör inte till, den är bara en leksaks "jobbhjälm" som barnen tyckte passade bra ihop med cykeln.


FAMILJEN
På familjefronten har det också varit bättre denna vecka (det är ju ofta så att om en av föräldrarna är trötta och "urlakade" så fungerar ingenting.....de andra i hushållet blir liksom också ur balans, åtminnstone här i vårt hus fungerar det så.
MEN, det är så hälsosamt för alla.....att inte allt fungerar alltid.....som man förväntar sig....som det brukar....som det skall vara. 


När man känner sig vissen och trött, då är det bra med gosiga djur.


INFÖR HELGEN 
Till helgen blir det VårOas i Närpes, för Matilda och mig och min väninna och hennes dotter.

Tjejerna åkte redan idag för de skall få vara med och hjälpa till med BarnOasen. Vi mammor åker dit imorgon, via några loppisar. Sen deltar vi i lördagens program, övernattar på hotell med tjejerna och kör hem på söndag. Vi deltar ev i söndagens gudstjänst innan vi startar hemåt.

Jag ser fram emot andlig mat, härlig lovsång, helande förbön och trevligt sällskap.



JAG ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN HELG....VANDRA MED JESUS, BE, TACKA, TRO PÅ BÖNESVAR OCH LEV LIVET ......och måla med de färger som passar för dagen och stunden.




MITT HJÄRTA ÄR FRIMODIGT, GUD, MITT HJÄRTA ÄR FRIMODIGT, JAG VILL SJUNGA OCH LOVPRISA (Psaltaren 57:8).

FÅR NÅGON AV ER LIDA, SKALL HAN BE. ÄR NÅGON GLAD, SKALL HAN SJUNGA LOVSÅNGER (Jakobsbrevet 5:13).

HERREN SVARADE HENNE:"MARTA, MARTA, DU GÖR DIG BEKYMMER OCH OROAR DIG FÖR SÅ MYCKET. MEN BARA ETT ÄR NÖDVÄNDIGT. MARIA HAR VALT DEN GODA DELEN, OCH DEN SKALL INTE TAS IFRÅN HENNE". (Lukas 10:41-42)

JA, GUDSFRUKTAN I FÖRENING MED ETT FÖRNÖJT SINNE ÄR VERKLIGEN EN STOR VINNING. VI HAR JU INTE FÖRT NÅGOT MED OSS IN I VÄRLDEN, INTE HELLER KAN VI TA MED OSS NÅGOT HÄRIFRÅN. HAR VI MAT OCH KLÄDER SKALL VI VARA NÖJDA MED DET (1 Timoteusbrevet 6:6-8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023