FESTTIDER

Nu börjas det igen, och jag gillar det verkligen, april, maj och juni innebär mera fester än vad de övriga månaderna på året gör.
Det är de egna barnens födelsedagar och kusiners och goda vänners barns födelsedagar. Det är morsdag och en massa studenter (10 st i år) och flera som får examen och konfirmander som vi vill och får fira.

En bild tagen utifrån balkongen igårkväll när det var "friskluftsinsläpp".
Vi börjar alltid med Matildas födelsedag. Denna helg har vi firat vår 14-åring. Fredag var det släkten och goda vänner som firade henne.

En timme innan gästerna skulle anlända, kom Jan på att barnen bör nog få hoppa på studdsmattan, så han gick ut och monterade upp den.




Efter en kalaskulkväll för alla åldrar såg det trivsamt och levande ut i vårt lilla hus.



Lördag till söndag (idag) har det varit kompiskalas med övernattning. Eftersom pojkarna inte varit hemma denna helg så beslagtog Matilda hela övrevåningen för festen.....det blev riktigt lyckat...även för oss som bodde här på nedrevåningen😉.

Jan hade satt nytt laminatgolv i spisrummet och jag hade t.o.m. tvättat fönstret där. Det är alltid lite sensation när det stora fönstret öppnas (och jag kan nämna att det inte blir varje år.....långtifrån).


Matilda inredde vackert och mysigt.








Sen såg det ut så här senare på kvällen, när åtta sängplatser var bäddade.

Hugo inspekterade när flickorna hade bäddat, han föredrog en viss sängplats (en flickas plats, som även hon har hund där hemma😉).


Och idag har vi varit och firat kusin Roger som fyller 14-år idag.
Där har de gjort stor köksremont och jag fick tillåtelse av syrran att ta en bild av det skåp som jag tyckte att var så jättefint, och jag fick t.o.m. lov att visa det på bloggen (tyvärr så blev bilden suddig).


Hemma igen och nu väntar hundpromenad och ett bastubad, sen är jag redo för sängen.

Här kommer en påminnelse till alla ungdomar och till alla oss andra också. Matilda har denna text och bild som bakgrund på sin telefon.


Texten säger: att DU skall vara den som Gud vill att du skall vara, INTE vara den som andra vill se.
Alltså "DU SKALL VARA DIG SJÄLV, så som Gud har skapat dig och använda dig av de gåvor Han gett dig (satt i dig).

Jag vill önska er alla en skön och välsignad vecka. VANDRA MED JESUS, både i vardagen och när det är fest....så kommer Han att ge er allt vad ni behöver.


DETTA ÄR DEN DAG SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS PÅ DEN JUBLA OCH VARA GLADA (Psaltaren 118:25).

SÅ SKALL MIN GUD, EFTER SIN RIKEDOM PÅ ETT HÄRLIGT SÄTT I KRISTUS JESUS GE ER ALLT VAD NI BEHÖVER (Filipperbrevet 4:19).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023