PLANERA FÖR LÄGER

Nu är den här, broschyren som vi väntat på. Nu känns det som att sommaren verkligen är på kommande även om det snöar som bäst där ute.



Från lägerplaner till väderleksrapport.
I dag är det 26 april och idag såg det ut så här på eftermiddagen......men dagbarnen och jag stortrivdes med att få leka i snön.....något vi inte fått njuta av så mycket denna vinter (när vi mest halkat oss fram på vår glashala gård).


Och just nu har det börjat storma där ute.

Igår började det plötsligt att smälla på vårt plåttak....det började att hagla och riktigt ordentligt. Det är häftigt med omväxlande väder.



Imorgon beställer jag sol och varmt, så där en 12 grader skulle sitta fint.


Fån väderleksrapporten tillbaka till lägerfunderingar.
Häng med på läger i sommar.




Här kommer kursutbudet (du vet väl att du alltid kan klicka på mina bilder så du får en större bild).


I fjol så bloggade jag varje dag från lägret, så om du vill få en liten inblick i vad familjelägret har att erbjuda så kan du läsa mina inlägg från 25.7-31.7-2016.

Det är väl nu om inte förr som man börjar fundera på sommaren, om man vill bara vara eller om man vill göra något speciellt, som t.e.x. åka på familjeläger.

Vi åker som vanligt, och jag och min man kommer att vara lägervärdar för campingområdet även i år (så kommer ni och bor på vårt område så lovar vi att sköta om er bra 😊).


DU SOM LÄSER NU.
Fundera på: om detta läger vore något för dig/er, för din familj.
Kom gärna med och du får mera livskraft, som är temat för årets läger.
Du får ta emot mera kraft och mera liv från den som kan ge oss det.....Jesus. Jesus är den som vill och kan och som kommer att fylla oss med mera liv i våra liv.

Du får komma som du är, kristen eller ej, gammal eller ung, full av energi eller helt slutkörd, glad eller ledsen, rädd eller trygg.....Jesus vill möta just dig.

Du kommer att få träffa många människor, du kommer att få dela livets med och motgångar med många...om du vill. Du får bära och du får bli buren.

Du får gå till färdigt tillredd "mat" fem gånger/dag, till morgonmål, lunch, kaffe, middag och kvällste.

Du får delta i så mycket eller så litet program som du själv önskar, hinner och orkar med.

Kom med och låt Jesus förvandla dig, för man blir alltid förvandlad mer eller mindre efter ett sådant läger....ett läger där Jesus får vara i centrum.

Jag brukar tänka som så när jag tänker på sommaren och på semestern:
- Vad behöver vi som familj...det skall vi göra.
- Vad behöver mina nära och kära...det ska de få...och få göra.
- Vad behöver jag själv...det skall jag få...och få göra.


Vad behöver du/ni?


Alla behöver vi något.
Selma och Konrad tycker att de behöver få äta gräs i sommar....och under tiden vi väntar på sol, värme och en grön gräsmatta så får de smaka på påskgräset och äta lite varje dag (men endast lite, för kaniner bör vänjas med det gröna gräset, annars kan de äta så mycket så att de får diarre och kan dö).




Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill och ni ska få det (Johannesevangeliet 15:7).

"Allt är tillåtet för mig", men allt är inte nyttigt. "Allt är tillåtet för mig", men jag ska inte låta något ta makten över mig (1 Korintierbrevet 6:12).

"Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar. Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria" (Johannesevangeliet 8:31b-32).

Om nu Sonen gör er fria, blir ni verkligen fria (Johannesevangeliet 8:36).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023