JAG TAR TIMEOUT DEL 1

Just nu har jag stora omställningar på gång i mitt liv, omställningar som naturligtvis även blir hela familjens.

Om Herren stänger en dörr, så öppnar Han en annan. Denna kyrkdörr har Han dock inte stängt😉...tack och lov.

Du som läst och följt min blogg vet att jag redan för ett år sedan skrev att Gud jobbar med mig, mera än vanligt, och Gud gjorde och gör precis det jag bad Honom om.

Be aldrig bönen: "Jesus kom in i mitt liv och ändra på det som Du vet att behöver en förändring och visa mig min plats i livet just nu, där Du vill ha mig amen".......ifall du inte menar det på riktigt😉, för Gud svarar på våra böner👍😊.

Jag bad den bönen då för att jag saknade pojkarna så otroligt (då i januari 2017 hade de ju just dragit in i armen), vårt familjeliv hade plötsligt förändrats, och det förändrade även mig.

Bilden: Här stod vi mitt ute i den iskalla snöstormen och försökte få till en bild innan vi skulle åka hemåt efter den trevliga besöksdagen i Dragsvik.




ALLT HAR SIN TID, det var precis som det skulle vara, men jag visste samtidigt att detta var början på något nytt på många olika sätt.

Jag lever av och på min tro...att Han vet bäst och har ALLT i Sin hand.

Sen under månaderna som gick hade jag två dagar (dock inte efter varann...pust) som jag kände att det inte var lika roligt att jobba här hemma längre. Jag hade tankarna hos pojkarna istället för att vara 100% närvarande i mitt jobb.

När vi var ute och lekte, (vilket vi är 2 h på förmiddagarna och 1-2 h på eftermiddagarna) då gick det fint, då rullade livet/arbetet på som vanligt. Men genast vi kom in så kändes huset tomt (inga pojkar som kom och gick beroende på sina studier/håltimmar).
Kvällarna kändes för tysta och annorlunda, två stolar kring matbordet var tomma och kylskåpet svämmade över 😉.

Den "tomma"känslan gick dock över lika snabbt som den kommit, och jag trivdes med livet igen och började anpassa mig till att pojkarna inte var hemma så ofta.

Nu njuter vi desto mera när hela familjen är samlad 😊💓👍.

Brunch.


Brunch.....något för alla och mer därtill.


Men Herren hade ändå visat mig att nu Camilla är det dags att stiga in i en ny tid i ditt/ert liv. Att jag behövde börja tänka tanken: att jobba utanför hemmet. Att jag fick inse att det är JAG som behöver ut ur huset innan det sista barnet flyttar ut och jag sen står här ensam och övergiven (ja, så skulle det kunna tänkas kännas då😉, även om jag har min älskade man💓). Så jag fattade mitt beslut, det var dags för förändring.


Mannen i mitt liv 💓, som jag hoppas att jag får dela ålderdomen med, då kommer vi att njuta när barnen flygit ut, vi får rå om varandra och jag har vant mig vid det nya normala livet 😉..

Och det var ingen hemlighet, jag berättade det genast för familj, vänner, min förman, arbetskolleger och småningom även för mina dagbarns föräldrar: att nu har vårt familjliv tagit en ny vändning vilket gör att också jag skall ta en ny vändning när det gäller mitt jobb: jag ska inte jobba här hemma längre.


En levande gårdsplan det har varit och är ännu liksom "mitt".


Och ett levande (leksaker, ljud, skratt och bus) hem.

Men, så enkelt var det ju inte, att bara sluta helt plötsligt. Så Jesus och jag tog oss en funderare, förändringen behövde först bearbetas i mina tankar och jag behövde ta ett sista år när jag skulle suga på karamellen och ta ut det allra bästa av mitt jobb med de bästa barnen och familjerna man kan ha.
Och där är jag nu och det börjar kännas som om det går alldeles för fort, snart har det året gått, snart är våren här och sen sommaren: I MITTEN AV JUNI  (troligtvis 13.6) JOBBAR JAG MIN SISTA DAG SOM DAGMAMMA......och jag vet att det är ett helt rätt beslut, men trots det kan jag inte säga att det är helt enkelt.



Just nu är det inte så lätt för Hugo heller 😉 när alla gator tycks vara översvämmade.


Inget som har med känslor att göra är enkelt för en känslomänniska som mig 😉. MEN, DET VACKRA OCH TRYGGA I DET HELA ÄR ATT JAG INTE GÅR ENSAM PÅ DENNA "RESA". JAG HAR MIN FAMILJ, MINA VÄNNER OCH MIN JESUS.....OCH DET KOMMER ATT BLI SÅ BRA👍😊💓.







Fortsättning följer........(när jag känner att känslorna och orden trillar ner i fingrarna😉).









JAG VET VILKA TANKAR JAG HAR FÖR ER, SÄGER HERREN, NÄMLIGEN FRIDENS TANKAR OCH INTE OFÄRDENS FÖR ATT GE ER EN FRAMTID OCH ETT HOPP. NI SKA KALLA PÅ MIG, OCH NI SKA FINNA MIG OM NI SÖKER MIG AV HELA ERT HJÄRTA. FÖR JAG SKA LÅTA ER FINNA MIG (Jeremia 29:11 - 14a).

ANFÖRTRO DINA VERK ÅT HERREN, SÅ HAR DINA PLANER FRAMGÅNG (Ordspråksboken 16:3).

MÄNNISKANS HJÄRTA TÄNKER UT SIN VÄG, MEN HERREN STYR HENNES STEG (Ordspråksboken 16:9).

ALLT FÖRMÅR JAG I HONOM SOM GER MIG KRAFT (Filipperbrevet 4:13).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023