GOD JUL 2019

Mitt i Kalle Anka, som jag just nu ser på alldeles själv 😉 skriver jag en liten julhälsning. Livet känns gott, alla är hemma och samlade. 


Det blev inga julkort på posten i år, men julhälsningar på facebook, instagram och här på bloggen.
Vi vill önska er EN RIKTIGT GOD OCH VÄLSIGNAD JUL FRÅN OSS ALLA TILL ER ALLA.


JESU FÖDELSEDAG
Må vi också komma ihåg Jesus, födelsedagsbarnet självt bland allt glitter, paket och mat.



Dagens julkyrka var vacker och fylld av människor som vill fira Jesus.



Huset är pyntat och fint. Ljusen brinner både inne som ute.







Godsaker är fixade, till viss del.


Paket är inslagna, i tidningspapper liksom ifjol. Och mitt i gårdagskvällens paketerande fick jag mellanmål av min omtänksamma man.



Pepparkakor är bakade, mest för den härliga doftens skull.



Nu var Kalle Anka slut och vi skall snart inleda kvällens firande med julbuffe, julsånger, julevangeliet, paketutdelning, julgodis och trevlig samvaro och mys.

TACK JESUS ATT DU KOM TILL OSS. NU VILL VI FIRA DIG 💗


TY IDAG HAR EN FRÄLSARE BLIVIT FÖDD ÅT EDER I DAVIDS STAD, OCH HAN ÄR MESSIAS, HERREN (Lukasevangeliet 2:11).

TY SÅ ÄLSKADE GUD VÄRLDEN ATT HAN UTGAV SIN ENFÖDDE SON, PÅ DET ATT VAR OCH EN SOM TROR PÅ HONOM SKALL ICKE FÖRGÅS, UTAN HAVA EVIGT LIV (Johannesevangeliet 3:16).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023