DEN GODASTE AV DEM ALLA

Vi avnjöt den i bilen på väg hem ifrån storstaden (Jakobstad). Vi (d.v.s. mamma) grillade den på fredagkvällar efter bastun eller i bastun. Och...håll i er nu, vi lade den på pizza...något som min då blivande man tyckte var VÄLDIGT speciellt.
LÄNKKORVEN, den bästa grillkorven.

Sen blev jag "stor", gifte mig och vi fick barn och då var länkkorven en upplevelse jag ville föra vidare. Även min man gillade iden, MEN pizzorna blev bannlysta.
Det blev fredagsmys uppe i spisrummet och viktigast förrutom sällskapet var länkkorven.

Om vi skall ut i skog och mark och skall ha något ätbart med, då har korven en given plats i ryggväskan.

Någon säger att "korv är ingen mat".Nej, det är mera som godis, svarar jag.

Fredag är alltid soppdag hos oss, imorgon blir det korvsoppa.

Så vill ni bjuda fru Wilhelmsson på en lyxmåltid, går det bra med länkkorv.

Nu kom Matilda förbi och såg vad jag skriver. Har vi länkkorv?, sa hon och rusade till kylskåpet efter en bit.

Sen var det svårigheten med att hitta ett bibelord om länkkorv....jag hittade om mat. Jag vet att Jesus har humor.


Matteus 15:11
Det som går in i munnen gör inte människan oren. Men det som går ut ur munnen, det orenar henne.

2 Mosebok 23:25.
Ni skall tjäna Herren er Gud och han skall välsigna din mat och din dryck.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023