GLÄDJEN ÖVER KUSINER OCH 60-ÅRS FEST

I gårkväll var vi bjudna på min kusin Marlenes fina 60-års fest. Marlene är en dam i sina bästa år, man skulle aldrig tro att hon är 60-år, men åldern har inget med siffror att göra, som en av gästerna sa i sitt tal.

Fina Marlene.


Det är så roligt när någon i släkten ordnar fest och vi får ännu en orsak att träffas. Och det är så roligt att få vara med om personliga fester, där jubilaren har ordnat och ställt enligt vad hon/han gillar och tycker om. Marlenes fest var en mysig och varm fest.
Vädret var toppen ute vid Hästöskatan, solen sken och man kunde t.o.m. sitta utomhus.








Maten smakade förträffligt, vi åt och drack och njöt. Marlenes hemlagade råsaft blev en favorit, den var så läskande och god. Redan av att bara se på den, gjorde att man njöt.





Det fanns vackra dekorationer här och där, som man fick vila ögonen på.

Inne.....




.....som ute.


Redan själva platsen är som en vacker tavla.



Bilder tidigare på kvällen......


....och senare på kvällen.



Retro Gentlemen underhöll oss under kvällen med underbar sång och musik, vi njöt, dansade och hade roligt.


Vi fick även lyssna till flera tal, b.l.a. av jubilaren själv. En kusin läste en dikt, en annan sjöng två sånger. Vi sjöng alla med i "HA DEN ÄRAN I DAG", som vi sjöng både på finska och svenska, eftersom det var en tvåspråkig fest.

TACK MARLENE FÖR EN UNDERBAR FEST.






KUSINER.
Att få ha kusiner, det är en gåva att tacka för. Jag är yngst av alla kusiner, både från pappas och mammas sida. Vilket gör att det tagit mig många år att lära känna eller åtminnstone reda ut vem alla är....och hur de ser ut (för att inte tala om att hålla reda på allas respektive, barn, bonusbarn, barnbarn, o.s.v.)
I går var det kusiner och släkt från pappas sida som träffades, och där har jag nog alla kusiner på klart, värre är det med alla från mammas sida......där borde jag nog ännu gå på kurs....smile. 




Men jag är så glad och tacksam för alla mina kusiner, de blir bara viktigare ju äldre jag blir. Vi är många och vi är olika och det berikar oss........vi är de personer som Gud gjort oss till och med de gåvor som han lagt ner i oss.

Tack Gud för alla kusiner och släktingar, de berikar mitt liv.



HAR DU KUSINER OCH SLÄKTINGAR ?.....KOM IHÅG ATT TA HAND OM VARANDRA.

Vi är alla olika, men vi berikar varandra.



JOHNNESEVANGELIET 15:12
Mitt bud är detta: att ni skall älska varandra så som jag har älskat er. Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv för sina vänner.

ORDSPRÅKSBOKEN 17:17
En vän visar alltid kärlek, en broder är till för att hjälpa i nöden.

PREDIKAREN 3:1-8
Allt har sin tid, det finns en tid för allt som sker under himlen: 
en tid för födelse, en tid för död, 
en tid att plantera, en tid att rycka upp, 
en tid att dräpa, en tid att läka,
en tid att riva ner, en tid att bygga upp, 
en tid att gråta, en tid att le, 
en tid att sörja, en tid att dansa, 
en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar, 
en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag, 
en tid att skaffa, en tid att mista, 
en tid att spara, en tid att kasta, 
en tid att riva sönder, en tid att sy ihop, 
en tid att tiga, en tid att tala, 
en tid att älska, en tid att hata, 
en tid för krig, en tid för fred.

FILIPPERBREVET4:6
Gör er därför inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023