GASTROSCOPI OCH ÖVERNATTNING.

Denna dag är jag sjukskriven för jag har varit på gastroscopiundersökning. Det var andra gången som jag var på en sådan undersökning, förra gången var för 15 år sedan.



Det är ju inte direkt trevligt, men det gick nog helt bra. Förra gången tog jag premedicin och även denna gång. de sätter in det i kanyl i handen och det gör att man blir lite avtrubbad och avslappnad.
Premedicinen gör att man måste stanna kvar en timme efteråt och man får inte köra bil mera den dagen.



De hittade inga magsår, men godartade polyper som orsakas av medicinen (Nexium) som jag äter för magkatarr. Sen minns jag inte så mycket av vad de sa eftersom man är lite groggig av premedicinen, men jag får hemskickat provsvaren.
Efter scopin fick jag ligga på operationssalens övervakning/uppvakningsssal i en timme. Där satt en skötare och höll koll på mig och även en annan patient som de kom ut med ur opertionssalen.
De sa att det kan hända att jag somnar men det gjorde jag nog inte. Men det var riktigt skönt att bara få ligga där och vila.



Därefter gick jag ner till cafet och köpte en semla och en kopp te medan jag väntade på att någon skulle hämta mig.


Insåg när jag kom hem att UPPS jag skulle ju bara äta och dricka svalt idag. Så jag drack lite kallt vatten på och ligger nu och vilar samtidigt som jag bloggar. Jag känner mig lite trött och avtrubbad ännu, så ni vet vad det beror på ifall jag skriver något helt tokigt😊.

Övernattning.
I kväll har vår bönegrupp "Vilsam" liksom ifjol vid samma tid (fredag-lördag före 1 advent) en myskväll med övernattning.

Jag bäddade genast min säng.

Vi hade tänkt att börja med ett simhallsbesök men just nu ser det ut som om det inte blir av. Jag själv får inte simma idag sa läkaren, någon var förkyld o.s.v.
Men vi får samlas och ladda batterierna inför ev julstress, mycket program utöver det vanliga och en massa kom ihåg.
Så här mysigt hade vi det.

Vi får äta gott, mysa i pyjamas, dela livet och vår tro på Jesus, sova länge, dela morgonmålet imorgon och sen åka hem till våra familjer för att gå in i adventstiden med nya krafter.

Vi hade knytkalas.



Shopping till Karleby.
Och nu kommer jag groggig som jag är att följa med till Kokkola när Matilda slutar skolan för att ev hitta en fin festklänning till henne och Jan skulle ha något lager till släpkärrshjulet. Så det blir en liten utflykt innan övernattningen.


Hur har denna din dag sett ut? 

Jag tror...nej, JAG VET att vad än vi gör om vi sitter på en sjukhusmottagning och väntar på en undersökning som inte är så trevlig eller om vi har en vanlig arbetsdag eller en vanlig grå och tråkig dag hemma vid köksbordet, SÅ BLIR DEN DAGEN NÅGOT LJUSARE, GLADARE OCH LUGNARE OM VI DELAR DEN MED JESUS. Om vi delar våra tankar, känslor, vår oro, våra behov och önskningar. 

DELA DITT LIV MED HAN SOM VILLE DITT LIV. LIVET ÄR EN OTROLIG GÅVA, SOM VI SKALL VÅRDA OCH TACKA FÖR.


Till och med hårstråna på vårt huvud är räknade...så mycket älskar Han oss.

PSALTAREN 139:2-4
Om jag sitter eller står, vet du det, du förstår mina tankar fjärran ifrån. Om jag går eller ligger, utforskar du det, med alla mina vägar är du förtrogen. Innan ett ord är på min tunga vet du, HERRE, allt om det.

MATTEUS 6:19-21
Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara.

JESAJA 12:2
Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och inte rädd, för HERREN, HERREN är min styrka och min lovsång. Han har blivit min frälsning. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023