SMILAR

Såg du mitt förra inlägg, där dök dessa smilar 😄😄 upp, för första gången i min blogg. Jag/vi har försökt att hitta de rätta och även att installera smilar...men nej, det har inte lyckats.

För en vecka sedan när min dator hade uppdaterat sig, döm om min förvåning när en smile fanns med i panelen.

Smilar och jag hör liksom ihop. Det är så svårt ibland att skriva något så att den som läser förstår att det är ett skämt, eller något som jag upplever som roligt. Men med en smile blir det så mycket lättare.
Så nu lär ni få se smilar, sura gubbar m.m här i fortsättningen. I förra inlägget liksom bara testade jag försiktigt.

En av de gåvor jag fått (alla har vi fått gåvor av vår himmelske Far, men alla har bara inte upptäckt dem ännu) är nog glädjen. att kunna vara glad😉 och se det positiva fast det inte alltid finns så värst mycket att glädjas åt. Och den som letar han finner. Oftast så behöver man inte ens leta efter glädjen, den finns precis bredvid dig, du har bara inte upptäckt den ännu😊. För det är ju inte alltid de stora guldkornen som är själva glädjen. Glädjen består för det mesta av de små guldkornen......mitt i den vanliga vardagen.

När jag hittar en övergiven melon i kylskåpet då blir jag glad och ännu lyckligare blir jag om jag får äta upp den..... ännu bättre om jag får dela den tillsammans med de jag älskar......ett litet guldkorn av glädje.




Och pricken på i:et om vi även ser på en bra film tillsammans.
Om du vill få le och skratta, så skall du få ett filmtips av mig "A Royal Christmas". En väldigt rolig film som jag och Matilda såg på förra helgen.



Jag tror att Jesus gillar smilar😊😋😎😉😁😄, för han om någon har humor. Varför skulle Gud ha satt humor i människan, om inte därför att Han vet att det är livsviktigt. 


PSALTAREN 4:8
Du har gett mig glädje i hjärtat, mer än när andra får säd och vin i mängd.

NEHEMJA 8:10b
Var inte bedrövade, för glädje i Herren är er styrka. 

ROMARBREVET 14:17
Guds rike är inte mat och dryck, utan rättfärdighet och frid och glädje i den helige Ande.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023