GRILLA MED GODA VÄNNER

Denna vecka har vi fått umgås med härliga vänner på två olika grillfester.
Den första i torsdags när vår bönegrupp "Vilsam" hade "familjevilsam" hemma hos Rebecca med familj.
Vi var tio vuxna och nio barn som hade en ljuvlig kväll tillsammans.
Barnen levde runt och trivdes på deras stora gård. De spelade fotboll, hoppade på studdsmattan, badade i den stora poolen och spelade både kort och trummor😉.

Vi vuxna satt mest och pratade medan vi njöt av allt gott.

Det är en rikedom att få känna dessa bönemänniskor som jag har glädjen att få ha i min bönegrupp och i mitt liv.
Här två av dem och värdinnan till höger.




Kararna skötte om grillningen.









Efter nypotatis. grillat, vitlöksbröd och härliga sallader så avslutade vi med dessert.....glass, jordgubbar och blåbärspaj...mums.




Hugo var också med.....och hans kisse så klart.



Där fanns också katten Findus som var en trevlig och spännande prick, tyckte Hugo. Findus var också nyfiken på Hugo och kom flera gånger och hälsade försiktigt.



I vår bönegrupp "Vilsam"  där känner jag mig hemma. Jag är så tacksam över att få vara en del av den. Där får vi dela livet med varann, bära varann i bön, skratta och gråta tillsammans, dela vardag och fest.....och dela allt med Honom som bär oss, vår Jesus.



FÖLJANDE GRILLFEST 
Ett annat gäng som betyder mycket för mig är de kvinnor som var mina bästa vänner när vi var barn, mina barndomsvänner. Vi är fortfarande vänner, men på ett annat sätt. Nu träffas vi inte så ofta, men vi försöker att få till det varje sommar, och då träffas vi med våra respektive och de barn som ännu följer med.

I lördags var det dags igen och vi fick ett härligt sommarväder på köpet.
En av mina vänner med familj, som bor i Sverige, kunde tyvärr inte delta detta år.


Vi försökte få en bild när vi alla hade ögonen öppna och tittade in i samma kamera (där var tre som fotografierade på samma gång), det lyckades så där.

Vi var sju vuxna, två barn och fyra ungdomar (ungdomarna bestod av våra pojar och två av deras kompisar). 
Vi börjar alla ha så stora barn så de har eget program och följer inte lika gärna med sina föräldrar längre. 
Efter maten medan vi vuxna satt och pratade så fick Matilda och den tjej som var här gå på godisskattjakt, något de båda uppskattade. 

De hade tio skatter att leta efter. 
(Alla vet ju att jag gillar att ställa till med skattjakter, jag ordnar så länge det finns åtminnstone ett barn som vill gå😊).



En skatt fick man gräva efter.

För några år sedan var det femton barn som deltog i den årliga skattjakten, tänk vad snabbt det går när våra barn växer upp och blir stora. 

Våra pojkar och deras kompisar delade gemenskapen en liten stund (så länge som det tar att äta typ😉) De hade varit på minibolls vm och var hungriga när de kom. Efter att de ätit och pratat några ord så drog de vidare. Livet som ung är intensivt och härligt, och precis som det skall vara.


Desserten denna dag blev glass, jordgubbar, chokladsås och donits...mums (denna bild tog jag dock efter festen.... när jag njöt av ännu en "stor" portion😋)




Och till sist en bild på Jan och mig som Annika tog och skickade...tack för den.



Vänner gör livet så rikt. Vi har vänner som vi träffar ofta och vänner som vi träffar typ engång/år.
Vad vore livet utan vänner? goda vänner som man hör ihop med på ett eller annat sätt. Vänner som man får dela livet med.
TACK JESUS FÖR VÄNNER.


EN VÄNS KÄRLEK BESTÅR ALLTID, EN BRODER FÖDS FÖR ATT HJÄLPA I NÖD (Ordspråksboken 17:17).

ÄLSKA VARANDRA UPPRIKTIGT. AVSKY DET ONDA, HÅLL FAST VID DET GODA (Romarbrevet 12:9). 

BÄR VARANDRAS BÖRDOR, SÅ UPPFYLLER NI KRISTI LAG (Galaterbrevet 6:2)

LÅT OSS INTE TRÖTTNA PÅ ATT GÖRA GOTT. TY NÄR TIDEN ÄR INNE FÅR VI SKÖRDA, OM VI INTE GER UPP. LÅT OSS DÄRFÖR GÖRA GOTT MOT ALLA MÄNNISKOR MEDAN VI HAR TILLFÄLLE, OCH FRAMFÖR ALLT MOT DEM SOM DELAR VÅR TRO (Galaterbrevet 6:9-10).

SÖK INTE ERT EGET BÄSTA UTAN ANDRAS (1 Korintierbrevet 10:24)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023