GRATTIS FINLAND 100 ÅR

I onsdags 6.12 fick vi vara med om ett historiskt ögonblick, vårt FINLAND fyllde 100 år.

Pedersöre kyrka lyser i Finlands färger....så vackert.


KALAS FÖR FINLAND 5.12
Dagbarnen och jag firade med en stor fest för vårt Finland.
Barnen hade funderat och kommit fram till att firar man Finland så skall det vara tårta, jordgubbar, choklad, flaggor, ballonger och disco.....och så blev det. Vi firade en superfest fylld av energi, tacksamhet och glädje för Finland.




Mums med tårta, som var både glutenfri och mjölkfri....men jättegod.



Hittade inga helvita och blåa ballonger så det fick bli med Finlands ishockeyspelare...inte alls illa det heller.




Och barnen kom fram till att Finland måste ju också få presenter. Presenterna blev: att vi skall vara snälla mot varandra, snälla mot alla djur, inte slänga skräp i naturen och inte slänga sand (på varann😉). 



SJÄLVSTÄNDIGHETSBAL 5.12
Och Matildas skola bjöd in till bal. Det blev en fin och rolig kväll.
Jan tog några bilder på Matilda och mig utanför toaletterna😉👍, de blev som de blev. Men vår kära, söta dotter blev precis så ljuvlig och naturlig som hon är.





6 DECEMBER - 2017 FINLAND 100 ÅR
Hemma fick ljusen brinna på insidan.....



.......och på utsidan.



TACK GUD FÖR VÅRT LAND OCH FÖR VÅR SJÄLVSTÄNDIGHET. 
TACK FÖR ATT DU ALLT SEDAN TIDENS BEGYNNELSE HAR EN PLAN FÖR VÅR VÄRLD, FÖR VÅR JORD, FÖR VÅRT LAND, FÖR OSS OCH FÖR MIG AMEN.


FINLAND

FRÅN HIMLEN BLICKAR HERREN NER, HAN SER ALLA MÄNNISKORS BARN, FRÅN SIN BONING BETRAKTAR HAN ALLA SOM BOR PÅ JORDEN. HAN FORMAR ALLA DERAS HJÄRTAN, HAN FÖRSTÅR ALLA DERAS VERK (Psaltaren 33:13-15).

SE, GUD ÄR MIN FRÄLSNING, JAG ÄR TRYGG OCH INTE RÄDD, FÖR HERREN, HERREN ÄR MIN STYRKA OCH MIN LOVSÅNG. HAN HAR BLIVIT MIN FRÄLSNING (Jesaja 12:2).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023