KURRE HAR HITTAT HEM

Kurre behövde få ett hem, ett hem där han blev "älskad" för den han är. Ett hem där han fick vara till glädje.
Och tänk det blev vårt hem, som blev hans nya hem.

Vi hämtade hem honom i lördags.
Jag försökte att få hem honom, men mina krafter räckte inte till. Han rörde sig inte ur fläcken, så Jan fick bära honom...även om han var lite stickig och pickig.



Genast jag såg honom så visste jag: han ska vi ha, och han stod så ensam för alla hans syskon hade redan fått nya hem.
Jan tyckte också att Kurre skulle få flytta hem till oss.


Jag och Kurre på "Jul på Södermalm".

Så nu bor han här och ger oss ännu mera julstämning på utsidan.
Och han sprider verkligen glädje...dagbarnen gillar Kurre och sköter väl om honom och Hugo använder honom som toalett (gran som gran😉).




I går fick han lite snö på sig.




Ibland behövs det bara en getabock...och lite snö😉 på utsidan, för att julstämningen skall vara på topp👍😊.

HAR DU JULSTÄMNING?

Jag har julstämning och jag skapar lite mer för varje dag. 
Idag rullade dagbarnen och jag massor av snöbollar och skapade det ena och andra. Och när vi sen kom ut igen på eftermiddagen så hade vår snömamma och snöpappa börjat smälta och trillat mot varandra.....så sött. 
Ett av barnen sa: se de älskar varandra.

Snögubbar som älskar varandra ger julstämning.




För julen handlar ju om KÄRLEK....Han som älskat oss först. Han som gav oss en bit av sig själv...sin ende Son...JESUS KRISTUS. 
Välkommen jul, välkommen Jesus.


VI ÄLSKAR DÄRFÖR ATT HAN FÖRST HAR ÄLSKAT OSS (1 Johannesbrevet 4:19).

SÅ BESTÅR NU TRO, HOPP OCH KÄRLEK, DESSA TRE, OCH STÖRST AV DEM ÄR KÄRLEKEN (1 Korintierbrevet 13:13).

Kommentarer

  1. Åhh, snögubbar som älskar varandra - verkligen julstämning!!

    SvaraRadera
  2. Javisst, och ännu idag står de där ute så kärleksfulla. Jag är inte helt säker på vilken av alla mina Ankin du är...smile. Men jag vill önska DIG Anki julstämning och julefrid. KRAM Camilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023