JAG PUSTAR UT

Det känns som om jag bara har jobbat eller läst på läkemedelstent de senaste dagarna, för det är ungefär vad jag har gjort.

Promenader i det fina höstvädret har jag också hunnit med.

När jag vaknade i morse visste jag att dagen skulle innebära morgonmål, promenad med Hugo, läsa på tent, äta lunch och sen hoppa på cykeln och trampa iväg till tentamenstillfället.

Jag vaknade och var ovanligt nervös och stressad inför tenten. Tyckte att jag råddade ihop en massa och mindes inte viktiga saker som jag tidigare kommit ihåg.
Men efter morgonmål, skön promenad och bön lugnade jag ner mig. Jag skickade också ett böneupprop till två väninnor, som lovade att be för mig.






Efter morgonpromenaden kl.9:30 började jag läsa och höll på till kl.12. De sista kapitlen fick jag skumma igenom.

Här bilder på en liten del av allt jag läst.






Efter att jag ätit min lunch knäböjde jag vid sängen (Hugo reagerar inte längre och funderar inte vad jag håller på med 😉) och bad om Jesu hjäp och närvaro, sen kunde jag bara göra mitt bästa.

Jag hoppade på cykeln och trampade iväg och då kändes det ok.


TENTAMEN
Tentamen bestod av endast 10 frågor, och man fick t.o.m ha två fel.
Men frågorna var knepigt ställda och översättningen från finska till svenska var nog inte den bästa, så det gällde att tänka till.

Jag fick en timme på mig, men det tog knappt 15 min.

När jag var klar valde jag ändå att gå igenom frågorna ytterligare tre varv. Vilket var bra, för eftersom de var så knepigt svängda kunde man svara helt fel om man inte tänkte till ordentligt.

Två frågor lämnade jag att fundera på och just dessa två ändrade jag när jag väl tänkt till 😉, och tur var det.

Jag fick full poäng 10/10. Kan bara säga att det känns så skönt, nu kan jag liksom pusta ut för nu känns det som om jag verkligen kan det här, med intyg i handen och allt.



TACKSAM
Kröp just under filten och skrev detta blogginlägg. Nu skall jag tillåta mig att bara pusta ut och ligga och glo i taket.

Jag tackar Jesus som var med mig i allt från läsning till tent och jag tackar mina väninnor och övriga som kommit ihåg mig i bön, det kändes verkligen att jag var buren.

Stora eller små saker, allt och alla får vi och ska vi lämna till Jesus.



BE OCH NI SKA FÅ. SÖK, OCH NI SKA FINNA. BULTA, OCH DÖRREN SKA ÖPPNAS FÖR ER. FÖR VAR OCH EN SOM BER, HAN FÅR, OCH DEN SOM SÖKER, HAN FINNER, OCH FÖR DEN SOM BULTAR SKA DÖRREN ÖPPNAS (Matteusevangeliet 7:7-8).

HERREN ÄR MIN HERDE, MIG SKA INGET FATTAS (Psaltaren 23:1).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023