STARKA MEDDELANDEN

I går när jag skulle skriva läkemedelstenten och var så nervös (vilket jag skrev om igår) skickade jag sms till några av mina väninnor med ett böneupprop, att nu får du gärna be för mig.



Och jag fick b.l.a  följande svar.

JA, BER I JESU NAMN ATT ALLT GÅR BRA, ATT DU BLIR LUGN OCH KÄNNER FRID ÖVER TENTEN OCH HELA DAGEN.

Sen efter tre minuter kom följande meddelande från samma person.

BER MELLAN VARVEN HÄR OCH HAR ALARM PÅ TELEFONEN KL.13:05. BER EXTRA FÖR DIG DÅ. 



Ett annat svar jag fick.

W0W, SÅ KUL, DU ÄR PÅ GÅNG. JA, TROR ATT DET KOMMER ATT GÅ BRA. BER FÖR DIN ORO OCH BER OM LUGN OCH KONCENTRATION. HAN SOM ÄR I OSS ÄR STÖRRE ÄN DEN SOM ÄR I VÄRLDEN! KRAM OCH STORT LYCKA TILL.

Och alla böner bar hela vägen. Allt gick bra, jag kände mig lugn under tenten och kunde koncentrera mig även om frågorna var knepigt formulerade och det skulle göras via dator.

Snacka om att ha bönevänner, som ber och t.o.m ställer in alarmet för min skull 😂💗👍.


Dagens bilder är från dagens eftermiddagspromenad med en av mina kära väninnor.



Och avslutar med några bilder från mammas och pappas för dit var jag också en sväng idag. Och där var det bakning på gång. Mamma gjorde degen och pappa skalade och hackade äppel och rabarber.



GODNATT
Skall alldeles snart ta en kvällspromenad med Hugo.
Jan ser på Jaro-match via tv:n och Matilda är på Tweens-gruppen, som hon är med och leder.
I morgon ska jag på jobb och även på söndag.
I går fick jag glädjas över att jag klarade tenten, och dessutom med full poäng. I dag har jag också fått glädjas över en fantastisk nyhet, men den ska jag berätta om en annan dag.

TACK JESUS FÖR ALLA MINA VÄNINNOR, de som jag kan skratta med, gråta med, be med, vandra med och leva livet med. 




JAG VET VILKA TANKAR JAG HAR FÖR ER, SÄGER HERREN, NÄMLIGEN FRIDENS TANKAR OCH INTE OFÄRDENS FÖR ATT GE ER EN FRAMTID OCH ETT HOPP (Jeremia 29:11).

GLÄD ER MED DEM SOM ÄR GLADA, GRÅT MED DEM SOM GRÅTER (Romarbrevet 12:15).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023