RÄKSMÖRGÅSAR OCH KAHOOT

I går kväll satt vi alla uppe sent och spelade kahoot och tävlade i alla möjliga grenar (sport, hälsa, matematik, svenska språket, finska, kristendomen, geografi, flaggor, psykologi m.m).

Hugo var också med men han sov mest.

Och innan tävlingen startade fick vi njuta av Jans goda räksmörgåsar.

Sonen som hade haft feber natten till söndag och hade varit på coronatest på söndagförmiddag och även flickvännen de fick svar strax innan kl.22 i går kväll, det var en lång väntan. Svaret var tack och lov negativt och det TACKAR VI JESUS FÖR. 

De hade ju mest varit på rummet i väntan på svar men nu kunde vi äntligen vara alla tillsammans i vardagsrummet. 

Jag har tagit lite bilder nu som då under de senaste dagarna och några får jag dela här.


Att få ha alla barnen hemma samt pojkarnas flickvänner är så trevligt. Huset är fullt från och till av ungdomar och så länge vi får ha dem här njuter vi, väl medvetna om att det kommer en dag när alla barnen flyttar ut för gott.


Matilda frågade alldeles just: Hur skall ni (jag och Jan) fira jul sen? Och hon tänkte på den dagen när de/ våra barn flyttat ut, bildat egna familjer och hittar sina egna jultraditioner och firande.

En rolig bild av snömängden på vår terass.

Jag svarade att jag hoppas ju att vi i framtiden också kan samlas och fira jul tillsammans,  åtminstone en dag, en stund eller en kväll.

Men om det skulle bli så att alla barnen bosätter sig långt borta och vi inte kan träffas varje jul ja då ger nog Herren oss ett annat fint julfirande är jag helt säker på.

För liksom det står i dagens bibelord så vet vi att bara vi söker Herren (läser bibeln, ber, lyssnar in vad Han vill säga och göra med våra liv) så ger Han oss också precis vad vi behöver för var stund och för varje livsskede. TACK JESUS ATT DU BÄR OCH LEDER OSS ÅR FÖR ÅR.

Jag vill tro att framtiden också för med sig trevliga kvällar med spel, räksmörgåsar och härlig samvaro. 

En bild från en annan kväll med spel och godis. Denna kväll var det endast syskonen som gjorde upp.


NEJ, SÖK FÖRST GUDS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGHET, SÅ SKALL NI FÅ ALLT DET ANDRA OCKSÅ (Matteusevangeliet 6:33).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023