ATT SLÄPPA IN SOLEN

Följande sång, sjöng vi i dagklubben på 70-talet.Vi höll händerna för ögonen/ansiktet och öppnade dem på "in".

Släpp nu lite solsken in, släpp nu lite solsken in.
Om du har det besvärligt, kan du få det härligt, om du släpper solen in.


Den här sången har snurrat i mitt huvud idag. Och varje gång jag låtit den ljuda ur min mun har jag blivit gladare och gladare. Därför vill jag skriva om den nu...för jag tror, att det Jesus lägger på mitt hjärta det skall jag skriva om.

Solen är härlig och underbar, den gör oss så glad. Snart så ser vi inte solen på ett tag.
December är vanligtvis en riktigt mörk månad. Vad bra att vi firar Advent och Jul, just då.
Då kan vi tända massor av ljus och lyktor för att lysa upp.

Men vi har ett ljus som alltid lyser...Jesus, och Han vill lysa upp oss, både på in och utsidan.
Vi får sjunga glatt med i barnsången och byta ut "solsken" mot "Jesus".

Släpp nu lite Jesus in, Släpp nu lite Jesus in.
Om du har det besvärligt, kan du få det härligt, om du släpper Jesus in.

Ordet "lite" klingar inte så bra. Jag rekomenderar att släppa in HELA JESUS i alla områden i livet. Så nu tar vi det tredje gången gillt....(men först en bild).
Solen i oktober.


Släpp nu hela Jesus in, Släpp nu hela Jesus in.
Om du har det besvärligt, kan du få det härligt, om du släpper Jesus in.

Psaltaren 119:105
Ditt ord är en lykta för min fot, ett ljus på min stig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023