KVINNOWEEKEND VID PÖRKENÄS

Nu har jag och över 100 andra kvinnor fått uppleva en välsignad kvinnoweekend (ett dygn) ute vid Pörkenäs.
Att få mötas och dela livet och tron är så fint...en gåva att tacka för.

Vi fick lyssna till Cajsa Tengblad som föreläste om Vingar. Vingar som bär och brutna vingar (mera om det en annangång när jag inte håller på att somna...smile). En av de första sakerna hon sa, var: VI SKALL DELA LIVET SOM DET ÄR OCH INTE SOM DET BORDE VARA. Och det gjorde vi.
 
Hurdant är mitt liv då? Jo, ibland är det så vackert så tacksamheten bara flödar över...ibland är det så mörkt att ljuset känns så långt borta. Men mitt i livet står Jesus och han håller hela mitt/ditt liv i sin hand. Han säger: var inte rädd, jag går med dig. Kom till mig, jag ger dig av min frid.

Herren är den som går framför dig, han skall vara med dig, han skall inte lämna dig eller överge dig. Du må inte frukta och inte vara förfärad. 5 Mos.31:8


Korset nere vid stranden.

Altaret i kapellet.

Kommentarer

  1. Lite harmt att jag inte var med i år. Väntar med spänning på mer om vad ni fick höra!

    Anki

    SvaraRadera
  2. (Nu skall jag försöka om jag lyckas att svara...smile. Ja självförtroendet är inte det bästa när det gäller datorteknik.) Nästa år igen...då far vi. Publicerade just inlägget om Vingar med Cajsa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023