LAGLIGT ELLER OLAGLIGT.

Det finns många sidor på nätet där man kan se på film. Den som vi har använt oss av är omdisskuterad...någon säger att den är laglig en annan att den är olaglig.
Så förra veckan beslutade vi oss för att köpa Netflix...det känns mest rätt .

När fredagskvällen kom skulle jag och Matilda ha filmkväll. Jag hade lovat att vi skulle fara till Makuuni och köpa lösgodis. Men i snöstorm med sommardäck....ej att rekomendera. Så jag ringde vår privata Taxi som ställer upp i ur och skur....min svärfar. Han kom och körde oss så vi fick våra livsviktiga sockerpåsar.

Hur mycket annat finns det i mitt liv som inte är rätt? Den frågan bör man ställa sig nu som då och tänka efter och inte göra som "alla andra". Det finns så mycket oärlighet i vår värld idag, vi måste vara på vår vakt.

När man känner att Jesus knackar på, i ens liv....nu gör du något som är fel...då skall man lyssna .
Gud visste när Han skapade oss att vi behöver ett samvete.

Lukasevangeliet 16:10
Den som är trogen i smått är trogen också i stort, och den som är ohederlig i smått är ohederlig också i stort.

Det var en bra och rolig film.

Det var ett häftigt men härligt snöväder i fredags.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023