MITT BARNDOMSHEM.

Idag fyller min hurtiga mamma 78 år . 
Igår var vi på kalas och jag passade på att fotografiera lite höstbilder av mitt barndomshem, där mamma och pappa bor.

Huset ligger högt uppe på en kulle omgiven av en massa hus (gamla stugan, sommarstugan, boden, fähuset m.f.l.) som är röda med vita knutar....hemtrevligt. Sen har båda mina föräldrar gröna fingrar vilket gör det extra vackert. 
Som barn var det den finaste platsen i världen och så är det ännu. 

Här sprang vi runt och lekte, klättrade i trän, hoppade i hö, vadade i bäcken, simmade i ån och vintertid kunde man åka pulka åt vilket håll som helst.

Vi hade många djur, mest kor men även hönor, får, kaniner, katter och hundar.
 Många är de fina minnena. De jobbiga minnena är när något älsklingsdjur dog. Jag minns så väl när vår lilla hundvalp blev överkörd (på den tiden fick hundarna springa fritt). Men livet gick vidare, på landet med djur fick man uppleva livetsgång...nära...naturligt.

Jag är så lyckligt lottad att jag (och mina systrar) fått växa upp i just vår familj, på vår gård,  ute på landet.



Psaltaren 139:16
Dina ögon såg mig, när jag ännu knappast var formad, alla mina dagar blev uppskrivna i din bok, de var bestämda, förrän någon av dem hade kommit.

Huset ligger högt uppe på en kulle.
Här blommar det ännu i oktober.
Huset, gamla stugan, sommarstugan.
Boden.
Gärdsgården.
Fähuset.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023