BORTA BRA MEN HEMMA BÄST.

Nu har vi fått njuta av familjetid, värme, bad och sol i en hel vecka....känner sådan tacksamhet.
Väl hemma konstaterar jag "borta bra men hemma bäst". Visst är det skönt att få åka bort och se något annat mellan varven. Men det är här hemma där jag trivs och vill leva mitt liv.

Borta bra men hemma bäst är något man även kan konstatera när det gäller tron.
Visst kan man leva ett bra liv utan Jesus, men när man tar emot Honom får man ett så mycket bättre liv...det bästa.
För det är ju så, när jag överlåter HELA mitt liv, ALLA områden i mitt liv till Jesus så tar Han också hand om dem.
Utan Jesus har jag kanske ett bra liv här på jorden...men hur blir livet efter det här...ingen trevlig tanke. Vilket gör att de flesta inte vill tänka på livet efter detta. Men dit kommer vi förr eller senare.
För en kristen känns det tryggt...jag vet var jag är och jag vet vart jag kommer. I Filipperbrevet 1:21 står det, Ty för mig är livet Kristus och döden en vinning.

När man har semester eller får uppleva något annat vackert och glädjefyllt i livet, då är det endast en liten smak av vad som väntar oss i himlen. Vilken underbar tanke.
Jag tror, att i himlen finns det så många flera färger än här på jorden, så mycket mera dofter, så mycket mera av allt än vad vi kan föreställa oss. För Gud är så stor och mäktig och han har planerat något så stort, så vackert så fantastiskt att ord inte kan beskriva.....och allt det, är till dig och mig, för att han älskar oss.


Alla barnen i den varma poolen.

Mattias och Matilda.


Stranden med härligt varmt vatten.

Jag som njuter av ännu en solig härlig dag.

Strandliv.

Papegojan "Koti".

Jag njöt av alla färggranna blommor...

...härliga palmer

och kall coca cola. 

Mera färgprakt.

Denna dag blev det  klättring...ute i vattnet.

Jag tycker om palmer.

Men jag tycker inte om det rika djurlivet...som kom in i vårt sovrum.


Har du inte valt Jesus och det liv Han vill erbjuda dig, så gör det. Du har inget att förlora...men mycket att vinna....ETT HELT LIV, DITT LIV.


Uppenbarelseboken 21:1-5
Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Ty den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer.Och jag såg den heliga staden, det nya Jerusalem, komma ner ur himlen, från Gud, redo som en brud som är smyckad för sin man. Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: Se Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan, och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta. Och han som satt på tronen sade: se jag gör allting nytt.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023