ANTA UTMANINGEN

Gå in på antautmaningen.se , låt dig inspireras och häng med.



Bibelläsningsplan.
Jag har valt kvartbibelspåret. Då läser man ett mindre avsnitt ur bibeln varje dag. Det blir att man avsätter ca.15 min/dag för bibelläsning, reflektion och bön.

Denna månad är "månadstemat"...hur läser du din bibel? Man får även berätta VAR man läser sin bibel.

Jag läser vanligen några verser till ett kapitel/dag (har följt bibelsällskapets bibelläsningsplan 2014). Men sen kommer det tider i mitt liv när jag läser mindre eller mer.
Jag läser oftast vid köksbordet i samband med morgonmålet, men även i sängen och ibland t.o.m. i badet.
Jag har även bibeln på min telefon, så att jag bara kan lyssna...men det känns bättre att se på texten samtidigt.

Bibeln,  är den andliga mat vi behöver.



Jag vet ju att ju mera tid med Jesus jag tar dessto bättre fungerar allt och dessto bättre mår jag.
Bibeln är ju en helt fantastisk bok när man väl dyker in i den. Många säger och upplever att den är svår att förstå. Och visst, det håller jag med om att där  finns mycket som jag inte förstår. Därför är det så jätte viktigt att be om att den helige ande öppnar ordet för mig, så att jag kan förstå och ta till mig det jag läser. För så är det ju, att i olika tider i livet kan samma bibelord tala till mig men på olika sätt. Därför behöver jag läsa det om och om igen.

På våra Fokussamlingar (FOKUS i Jakobstads svenska församling) går vi igenom alla bibelns böcker...ett långt projekt...om man kan kalla det så. Men det är så intressant och det gör att man får en massa förklaringar på sånt som annars är svårt att förstå.

Jag minns ännu ifrån skriftskolan ett ord på vägen .....damm på din bibel är rost i din själ.


Psaltaren 119:147
När morgonen gryr ropar jag, jag hoppas på ditt ord. När natten bryter in vakar jag och begrundar dina löften.

Jesaja 40:8
Gräset torkar, blomman vissnar, men vår Guds ord består i evighet.

Psaltaren 9: 11
De som känner dig, Herre, litar på dig, ty du sviker inte dem som kommer till dig.



     

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023