MERA SKRATT

Hur roligt är det väl inte att piffa upp en helt vanlig vardag med något extra....så där ibland.

Här i huset är alla tre karlar i Sverige......arbetsresa....tävlingar.
Matilda och jag har funderat i flera dagar vad vi skall hitta på för roligt." För när Katterna är borta dansar ju råttorna på bordet"...eller hur.

När katten är borta, dansar råttorna på bordet. Made by Matilda.


Det blev bio. Så ikväll har vi varit på "Sune i fjällen". Vi avnjöt den med sött (lösgodis) till Matilda och salt (poppcorn) till mig.



SUPERKUL film (oj Håkan fick visst blixten i ansiktet).

Vi startade ätandet redan innan filmen började...tur det, för sen gick det inte att äta när man "gapflabbade".




Vi har båda en gåva, att skratta så det HÖRS....tror att vi två gapade mest av alla där.
Och när vi väl kommit igång, får vi liksom inget slut...vi skrattar åt allt och inget.



Visst är det härligt att få skratta...tänk vad Gud har skapat fina förmågor i oss människor....endast Han visste och vet vad vi behövde och behöver.

Lite humor här...men alldeles sant.


Den äkta glädjen kan vi endast få om vi tar emot Jesus Kristus i vårt liv och i våra hjärtan. Juniorbönen kan vi be varje dag.

Jesus kom in, rena mitt sinn.
Kom in i mitt hjärta Jesus.
Kom in, bo kvar,
min styrka var.
Kom in i mitt hjärta Jesus.

En underbar glädje och frid och ett hejdlöst skratt kan man även få uppleva när den helige anden får beröra.
Till alla som tänker nu...nej det går jag inte på..... säger jag bara: Be att Jesus skall låta den helige ande få beröra dig...fylla dig med det som du just nu behöver. För det är det som den helige anden gör...fyller dig så att du får just vad du behöver....just nu.

Kanske du känner att glädjen är borta. Kanske är du rastlös eller känner oro för morgondagen. Kanske blev inte livet vad du förväntat dig. Eller så upplever du att just nu är livet så perfekt som det bara kan vara...som i sången..."vår bästa tid är nu".

Hur du än har det....så har Jesus något Han vill ge till dig...idag, imorgon och varje dag.
Låt Honom få fylla dig med sin glädje, en glädje som består även efter att bion är slut och poppcornen och godiset är uppätet.



Psaltaren 126:2-3
Vi skrattade, vi sjöng av glädje, och jublet steg från våra läppar. Då sade man bland folken: Herren har gjort stora ting med dem! Ja, Herren gjorde stora ting med oss därför var vi glada.

Psaltaren 92:5
Dina gärningar, Herre, ger mig glädje, jag jublar över vad du har gjort.

Apostlagärningarna 19:6
Och när Paulus lade sina händer på dem kom den heliga anden över dem, och de talade med tungor och profeterade.

Apostlagärningarna 1:8
Men ni skall få kraft när den heliga anden kommer över er, och ni skall vittna om mig....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023