JOBBIGT


Just nu är jag inne i en klia, riva period. Huden kliar av utslag och bränner av allt klias vilket gör att jag kliar ännu mera...en dålig cirkel. Håret blir torrt och risigt. Och även jag själv blir torr och risig.

Igårkväll tog jag ett HETT bastubad, sen en SVALKANDE dusch. Därefter smorde jag in mig med salva...rikligt. Hudläkaren brukar rekommendera att jag skall smörja så att det lämnar vitt ...alltså inte massera in det i huden. 
Sen fick håret och hårbottnen en insmörjning med olivolja...badmössan på och så fick det vara hela natten (det tipset har jag fått av min frisörska...och det hjälper). 

Ikväll blir det samma procedur, det är så skönt och avkopplande att bada bastu....kväll efter kväll.
Men så här borde man ju alltid sköta om sin kropp, inte bara när den krisar.


Aqualan L, olivolja och en badmössa är vad jag behöver ...nu som då.


Som ni ser så...riktigt illa ställt är det ju inte...jag ler ju.  Och bara jag ser på bilden nu så börjar jag le...bra att man kan skratta åt sig själv.

Så här såg jag ut igår kväll...skönt att sköta om sig själv.



Jag vill avsluta med dessa rader ifrån bibeln. De tröstar mig alltid och jag önskar att de får trösta dig också om du haft eller har en jobbig dag/stund.


Psaltaren 121
Jag ser upp emot bergen: varifrån skall jag få hjälp?
Hjälpen kommer från Herren som har gjort himmel och jord.
Han låter inte din fot slinta, han vakar ständigt över dina steg.
Han sover aldrig, han vakar ständigt, han som beskyddar Israel.
Herren bevarar dig, i hans skugga får du vandra, han går vid din sida.
Solen skall inte skada dig om dagen, inte månen om natten.
Herren bevarar dig från allt ont, från allt som hotar ditt liv.
Herren skall bevara dig i livets alla skiften, nu och för evigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023