SKALA ROTFRUKTER

Ibland...liksom nu, slås jag av..."Tänk att jag får stå här och skala morötter och potatis i mitt eget kök".
Alltför ofta pustar jag och drar fram potatissäcken och börjar på.
Alltför ofta är det något jag inte ens reflekterar över....det är något jag bara gör, för vi skall ju ha mat på bordet.
Men nu, just nu ikväll slog det mig att det inte är alla förunnat att FÅ SKALA POTATIS hemma i sitt eget kök ikväll.


Köksglädje...smile.
Livet är här och nu...vi vet inget om morgondagen. Men vi får lämna den i Jesu hand. Var dag är en sällsam gåva en skimrande möjlighet.


1 Timotheosbrevet 6:8
Har vi mat och kläder skall vi vara nöjda.

Hebreerbrevet 3:13a
Uppmuntra varandra varje dag...

Psaltaren 136
Tacka Herren, ty han är god, evigt varar hans nåd.

Johannesevangeliet 6:27
Arbeta inte för den föda som är förgänglig utan för den föda som består och skänker evigt liv och som Människosonen skall ge er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023