ALLA MAMMORS DAG

Idag är det MORSDAG, eller "ALLA MAMMORS DAG" som jag fick lära mig att det heter (av ett barn, denna vecka).

En dag när jag får tacka för att jag fått gåvan att bli mamma. Att jag fått bära på det vackraste av allt...liv.
En dag när jag får tacka för min älskade mamma som har burit och bär mig ännu.
En dag när jag får tacka för min älskade svärmor som alltid finns där för mig.

En mamma kan vara en kvinna i högklackade skor med sopborsten i hand.


Jag kan erkänna att en sak som jag verkligen ogillar, det är att diska för hand. För det ena, så tål inte min hud att diska förhand och för det andra är jag så jätte lat...något som både min mor och min svärmor (hon diskar vår disk ute på villan, väldigt ofta) känner till.
Men idag på självaste morsdagen, då diskade jag åt mamma (svärmor har diskmaskin...tur det...smile).



Flaggan i topp för alla mammor idag.

Lite mulet mellan varven, men flaggan var i topp och solen sken i våra hjärtan.






Vackra blommor ger man till dem man älskar.

En mamma kan vara som en stadig brygga mitt ute i det kalla vattnet.

 Denna vackra bild är från våra vänners villa, där vi fick njuta i gårkväll.

Jag blev uppvaktad av man och barn i sängen i morse. Tänk, för min skull, stod de där yrvakna och trötta, hyllade mig med sång, delade ut kramar och överlämnade en genomtänkt, välbehövlig present.....en mus.
Ja inte en levande utan en till min dator.
Jag fick ett vackert handgjort kort och en rågbrödssmörgås med skinka och 7 gurkskivor på, en kaffekopp och ett vatten glas...vad mer kan jag önska mig...inget.
Tänk...för min skull. Det är kärlek, det är värme, det är att få veta att man är en uppskattad mor.

Det finns även en annan som säger "DET VAR FÖR DIN SKULL" som jag gjorde det.

Detta vackra kort fick vi till påsken.........

......för din skull, säger Jesus.
Jesus har gjort något för dig/mig som ingen annan har gjort...Han har gett sitt liv till oss och öppnat dörren till himlen.



Jesaja:49:15
Glömmer en kvinna sitt lilla barn, bryr hon sig inte om den hon själv har fött? Och även om hon skulle glömma, glömmer jag aldrig dig.

Jesaja 66:13
Som en mor tröstar sitt barn, så skall jag trösta er.

Ordspråksboken 24:22, 25
Lyssna till din far, som gett dig livet, se inte ner på din gamla mor.
Låt din far och mor få glädjas, låt henne som fött dig få jubla.

Lukas 18:20b
Visa aktning för din far och din mor.

1 Korinthierbrevet 1:18
Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft.

Romarbrevet 10:9
Ty om du med din mun bekänner att Jesus är Herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023