FILMTIPS

För en tid sedan såg jag och min man på denna underbara film. Den rekommenderas varmt, ifall du gillar filmer som berör...på djupet.




Det handlar om en sörjande far som beslutar sig för att vandra i sin döde sons fotspår och gå den 800 km långa rutten Camino de Santiago i Pyreneerna.
Mannen möter på många människor i olika livssituationer...de berör varann och de berör dig som ser filmen.


Den är sååå bra. Man får skratta och man får gråta. Filmen gör att jag både känner något och den får mig att tänka, den berör mig på ett positivt sätt....alltså det är en fantastisk film.
Det är en film som jag kommer att se flera gånger.

Ibland behöver man göra en resa...i sitt eget liv.
Den resan kan man göra på en pilgrimsvandring, på en retreat, på en cykel, ute vid villan på en skön stol, eller i badet...alltså ingen skillnad var och hur...bara resan blir av. Och det viktigaste "KOM IHÅG: ATT TA MED JESUS PÅ DEN RESAN".





Psaltaren 23:1-2
Herren är min herde, mig skall inget fattas. Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro.

Filipperbrevet 4:13
Allt förmår jag genom Honom som ger mig kraft

Johannesevangeliet 14:6
Jesus svarade "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023