SPORTLOV 2016

Just var det jul och nu är det sportlov.....är det någon annan än jag som tycker att det går väldigt fort?



Vi kommer att tillbringa hela veckan i Vuokatti, med att åka slalom, skida, grilla korv, bada bastu, spela spel och mysa i stugan med goda vänner....vuxna och barn tillsammans, då är det som bäst.

Pojkarna stannar hemma och sköter om hus och kaniner. Det är ok, de är stora nu, men denna mamma har nog alltid svårt att lämna dem.
De har däremot inget problem med att vi åker och att ha huset för sig själva en hel vecka......det kom ett STORT leende på deras läppar när vi berättade om våra sportlovsplaner. Och vi ebjöd dem naturligtvis att komma med och bo i stugan, och att ta några kompisar med, men de valde inte det alternativet.


 

Jag har min önskelista över vad jag vill ha och få uppleva, under dessa lediga dagar, sen får vi se vad det blir. Ni vet, som det står i Psaltaren 19:21, "människan gör upp många planer, men det är Herrens vilja som sker"
Men framförallt önskar jag mig "öppnade händer", det är min bön, så att jag kan både ge och ta emot.

Dessa vackra ishänder har Matilda gjort.


Dessa händer påminner mig också om att "VI ÄR BURNA I GUDS HÄNDER", varje dag. I Hans kärleksfulla, förlåtande, helande och ledande händer. Exakt de ord som jag behöver få höra i början av denna ledighet.


 "I DIN HAND O HERRE FÅR JAG ALLTID BO, INGEN ANNAN HAND KAN GE MIG RO".

LÅT DE ORDEN FÅ BÄRA DIG..JUST NU, I MORGON OCH I ALL FRAMTID.





KLAGOVISORNA 3:22-23
Men Herrens nåd tar inte slut, hans barmhärtighet upphör aldrig. Varje morgon är den ny-stor är din trofasthet.

JEREMIA 30:17
Jag skall skänka dig läkedom och hela dina sår, säger Herren.

Filipperbrevet 4:19
Gud skall med sin härliga rikedom i Kristus Jesus fylla ALLA era behov.

PSALTAREN 86:11
Visa mig, Herre, din väg, så att jag kan vandra i din sanning. Lär mig att helhjärtat vörda ditt namn.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023