PÅ REHABILITERING DAG 1

Här kommer hälsningar från Härmä, där jag skall vara mån-fre på "Rehabilitering för ryggsjukdomar".
Jag har nog inte riktigt fattat att JAG skall vara här utan familj och hund i fem dagar. Att JAG skall satsa på mig själv och mitt välbefinnande, jag vill kalla det för "morsvila".


De har många vackra saker här, att vila ögonen på.



DAGENS PROGRAM.
Jag hade privat chaufför hit, underbara svärfar som alltid ställer upp kom och hämtade mig kl.7 och sen åkte vi iväg. Jag skulle vara här på plats kl.8.

Vi har haft en hel del föreläsningar och en massa pappers ifyllande idag. Som tur är så sitter vi högst en timme i sträck. Och vi får ju naturligtvis stiga upp när det känns så i ryggen.

Vi har funderat över våra mål, haft konditionstest, muskeltest också har jag varit på läkarundersökning.
Vi har mycket gemensamt program, men även en hel del individuellt. Alla skall t.e.x. på läkargranskning, till sjukskötaren och till fysioterapeuten.

Sen ordnas det även en massa övriga aktiviteter som man kan delta i om och när man hinner.

Denna pysselverkstad kommer jag definitivt att besöka.

Efter kvällsmaten var/är det egen tid resten av kvällen. Jag och min trevliga rumskompis tog en sväng till badavdelningen, njöt av de varma poolerna och bastun.
Nu ligger vi i varsin säng och slappar och har lite släktutredning.....vi konstaterade som mången gång förrut att världen är bra liten.

INNAN NATTEN.
Vi fick gå och ta lite frukter som kvällsmellanmål, men vi skall nog ta en sväng  ner till cafe`t för att få något varmt att dricka och kanske en smörgås.
Sen skall jag krypa till sängs och läsa så länge jag själv vill.....mors vila.


Min säng och mina väskor huller om buller.

NÄR VI FÅR UNDERBARA GÅVOR AV VÅR HERRE, DÅ SKALL VI ÖPPNA DEM OCH NJUTA AV DEM.......jag håller på att öppna min gåva just nu, och jag lär få njuta av den hela veckan.

Önskar dig som läser en fin och välsignad vecka.


JAKOBSBREV 1:17
Allt det goda vi får och varje fullkomlig gåva är från ovan.

PSALTAREN 25:12
Den som vördar Herren undervisar han om vägen han ska välja.

PSALTAREN 4:9
I frid kan jag lägga mig ner och sova, ty du, HERRE, låter mig bo i trygghet.

JOHANNESEVANGELIET 8:12
Jesus talade åter till dem och sade :"Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus"



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023