REHABILITERING DAG 2

I dag började vi kl.8:15 med träning i gymmet.
Jag fick bra tips på övningar som stärker magmusklerna, som i sin tur stöder upp ryggen. Jag får ju inte göra situps eftersom jag har diskutbuktning, för då trycker jag ut det ännu mera så det brister och jag får diskbråck. Dessutom kan jag inte böja framåt länge. Men nu fick jag två bra övningar....här skall tränas.


Efter att vi hade tränat och strechat i gymmet hade jag tid till sjukskötaren.
Vi hade på förhand fått fylla i en massa uppgifter om vår hälsa. Nu gick vi igenom dem och hon skrev en slutrapport.
Det som jag fick sämst poäng på var min fysiska hälsa, och det är ju därför som jag är här. Min rygg är aldrig smärtfri numera, för flera år sedan kunde jag ha 6 mån som var helt smärtfri, men inte nu längre. Den har bättre och sämre turer. Men jag tänker inte ge upp. Jag vill hitta lösningar och jag skall hitta dem.

Jag fick mest poäng på min psykiska hälsa, även om pms:en ställer till bekymmer några dagar/mån. Det visade att jag är en positiv och glad person som tänker positivt. Och det vill jag fortsätta att vara oberoende av om min rygg är bättre eller sämre.
För Han som ger mig glädjen...JESUS, fyller upp hela min insida så att det även får stråla ut på utsidan..... oberoende av om kroppen fungerar som den ska eller inte.




I dag har vi även varit på vattengympa och haft en föreläsning med en läkare om stress (smärta skapar också stress hos oss med ryggproblem, liksom tanken på att kanske det är så här vi skall leva resten av vårt liv, eller bli sämre år för år).

Men som kristna har vi inget att frukta, Herren tar hand om allt. Det är inte med den här kroppen vi skall leva i himlen. Där får vi en ny frisk och fungerande kropp.

Jag har även varit på 50 min helkroppsmassage (det är sånt som man bokar skilt och betalar för själv). Vi skall komma ihåg att vi naturligtvis skall sköta om vår kropp så länge vi lever här på jorden. Att unna sig massage någongång är också ett sätt att sköta om den kropp vi fått.

Och min rumskompis och jag har i kväll varit en sväng till badavdelningen, mest för att bara njuta av bastun och ligga i varma poolen vid massagepunkterna.


MATEN.
Vi får gå till färdig mat flera gånger /dag. Jag njuter av att inte behöva handla maten, koka maten eller diska/torka bort efter maten. Jag njuter av att bara få sätta mig ner och äta och samtala med mina nya rehabiliteringsvänner.


I morgon har vi sovmorgon. Vi börjar först kl.9.15, med en kostföreläsning.

Just nu ligger vi här i varsin säng och småpratar, medan jag bloggar och Tanja (min trevliga rumskompis) ser på tv.


PS. Till de som undrar ifall jag ringt hem varje dag....JA. Och till de som undrar om jag skickat meddelanden.....JA.

Godnatt.


2 KORINTHIERBREVET 4:16
Därför ger vi inte upp. Även om vår yttre människa bryts ner, förnyas vår inre människa dag för dag.

JESAJA 12:2
Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte, ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång. Han har blivit min frälsning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023